Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/29028
Title: Μάθηση των εικαστικών μέσα από ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: εφαρμογή σε εκπαιδευτικό ιστοχώρο με πολυμεσικό υλικό και διαδραστικά παιχνίδια
Authors: Ψαράκη, Αγγελική
Advisor: Κορακάκης, Γεώργιος
Keywords: Εκπαιδευτικός Ιστοχώρος, Πολυμεσικές Εφαρμογές, ΤΠΕ, Εικαστικά, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;Educational Site, Multimedia Applications, ICT, Art, Primary Education.;ICT;ΤΠΕ
Issue Date: 1-Oct-2015
Abstract: Στόχος κάθε εκπαιδευτικού είναι η συμβολή στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η δημιουργία ελκυστικού περιβάλλοντος μάθησης. Η είσοδος των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα του ανθρώπου επιβάλλει τη χρήση τους και στην αίθουσα διδασκαλίας. Το γεγονός πως οι μαθητές έχουν περισσότερες ευκαιρίες εξοικείωσης στα νέα μέσα σε σχέση με τους δασκάλους τους δίνει σήμερα την δυνατότητα να αναθεωρηθεί ο τρόπος διδασκαλίας. Υπάρχει δηλαδή δυνατότητα προσέγγισης των μαθητών με το δικό τους μέσο έκφρασης. Παράλληλα στην εποχή κυριαρχίας της εικόνας η εκμάθηση της Τέχνης ή η μάθηση μέσω της Τέχνης είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ. Τα παραπάνω ορίζουν τα ερευνητικά ερωτήματα της παρούσας εργασίας, στα πλαίσια της οποίας ερευνήθηκε κατά πόσο οι νέες τεχνολογίες προάγουν την μαθησιακή διαδικασία και ειδικά σε σχέση με το μάθημα των Εικαστικών στο δημοτικό σχολείο. Ερευνήθηκε επίσης πώς βοηθούν το μαθητή και το δάσκαλο οι πολυμεσικές εφαρμογές, πώς ενεργοποιούν τους μαθητές τα εκπαιδευτικά λογισμικά και τα εκπαιδευτικά παιχνίδια. Με βάση της επικρατέστερες θεωρίες μάθησης και τις απαιτήσεις του σύγχρονου σχολείου αναπτύχθηκε πολυμεσική εφαρμογή εκπαιδευτικού ιστοχώρου για την διδασκαλία των Εικαστικών στο δημοτικό σχολείο. Η εφαρμογή θα λειτουργήσει ως εκπαιδευτικό λογισμικό συμπληρωματικό για την διδασκαλία στο σχολείο αλλά και ως παιχνίδι στον ελεύθερο χρόνο των μαθητών. Γενικά συμπεράσματα της εργασίας αποτελούν: η σημαντική θέση που κατέχουν πλέον οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση και ειδικότερα στο μάθημα των Εικαστικών• επίσης η προαγωγή της μάθησης καθώς και η ευκολία ενεργοποίησης και εμπλοκής των μαθητών με την χρήση κατάλληλα σχεδιασμένου εκπαιδευτικού λογισμικού.
Appears in Collections:ΓΤΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Psaraki Angeliki DE.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.