Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/29000
Title: THE DIFFERENT TEACHER IDENTITIES THAT EXIST IN THE PUBLIC AND PRIVATE SECTOR AND HOW THESE IDENTITIES INFLUENCE THE TEACHING/LEARNING PRACTICES
Authors: ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΑ
Advisor: ΣΕΡΓΗ-ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Issue Date: 26-Sep-2015
Abstract: Η ταυτότητα των εκπαιδευτικών, η οποία περιλαμβάνει έννοιες όπως, η ταυτότητα, ο εαυτός, η γνώση, καθώς επίσης και κοινωνικά φαινόμενα και ρόλους, εχει προσεγγισθεί από την αντίστοιχη βιβλιογραφία αρκετές φορές, με διάφορους τρόπους την τελευταία δεκαετία. Παρολ’αυτά, μόνο λίγες έρευνες έχουν επιχειρήσει να ερευνήσουν τις επιρροές του σχολικού/εκπαιδευτικού πλαισίου στη διαμόρφωση της ταυτότητας των εκπαιδευτικών. Για τον λόγο αυτό και λαμβάνοντας όλες τις προαναφερθείσες παραμέτρους υπόψιν, η συγκεκριμένη έρευνα στοχεύει στο να διερευνήσει και να εξετάσει τα αποτελέσματα που έχουν τα διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια, δηλαδή ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας, στο σχηματισμό και διαμόρφωση της εκπαιδευτικής ταυτότητας. Ταυτόχρονα, θα διερευνηθούν και τα αποτελέσματα που έχουν τα διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια στις πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης, δικαιολογώντας τον ισχυρισμό πως διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια, όπως είναι ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας, επηρεάζουν σε καθοριστικό βαθμό και τις εκπαιδευτικές ταυτότητες, αλλά και τις πρακτικές που λαμβάνουν χώρα στην τάξη. Πιο συγκεκριμένα, τέσσερις καθηγητές συμμετείχαν στην έρευνα, καθώς ερωτήθηκαν, σε ένα πλαίσιο ημι-δομημένης συνέντευξης, και εξέφρασαν τις απόψεις, γνώμες και συναισθήματα τους, σχετικά με τις διδακτικές τους εμπειρίες, στον επαγγελματικό τους χώρο. Τα ευρήματα της έρευνας ήταν εξαιρετικά αποκαλυπτικά, μιας και υποδηλώνεται πως τα συναισθήματα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής ταυτότητας. Πιο συγκεκριμένα, διαφορετικά συναισθήματα φαίνεται να εμπλέκονται στα διαφορετικά διδακτικά πλαίσια που υπάρχουν, δηλαδή στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα, επηρεάζοντας σε καθοριστικό βαθμό, αφενός τη διαμορφωση της εκπαιδευτικής ταυτότητας και αφετέρου, τις διδακτικές πρακτικές. Τέλος, τα συναισθήματα αυτά εχουν άλλοτε θετικό και άλλοτε αρνητικό αντίκτυπο στην αίσθηση της εμπλοκής των καθηγητών με το εκπαιδευτικό τους επάγγελμα.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DISSERTATION - ANASTASOPOULOU GEORGIA.pdfMain thesis document775.83 kBUnknownView/Open
Participants.rarAccompanying material8.29 MBWinRAR version 4.01View/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.