Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/28963
Title: The use of information and communication technologies (ICTs) in public administration and their contribution to enhancing the quality and efficiency of service provided: the case of e-justice action plan.
Authors: CHATZIIONNOU, EFTHYMIA
Advisor: GIANNAKOUROU, MARIA
Keywords: e-justice, Information and Communication Technologies, SERVQUAL
Issue Date: 31-Mar-2015
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η μελέτη και η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρονται από τις ελληνικές δικαστικές αρχές. Η ποιότητα θα πρέπει να εξετάζεται σε σχέση με: α) την ύπαρξη σύγχρονου εξοπλισμού και εφαρμογών τεχνολογίας της πληροφορίας και της επικοινωνίας, β) την ικανότητα των δικαστηρίων να εκτελούν τις υπηρεσίες που υποσχέθηκαν αξιόπιστα και με ακρίβεια, γ) την προθυμία των εργαζομένων των δικαστηρίων να βοηθούν τους συναλλασσόμενους και να παρέχουν άμεση εξυπηρέτηση, δ) τη γνώση και την ευγένεια του προσωπικού και την ικανότητα των υπαλλήλων να εμπνέουν εμπιστοσύνη, και ε) την παροχή εξατομικευμένης προσοχής και ενδιαφέροντος στους πελάτες. Στο πρώτο μέρος, παρουσιάζουμε και αναλύουμε βασικές έννοιες, όπως η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και η αξία της για την ορθή οργάνωση και λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, η ποιότητα των υπηρεσιών, και ειδικότερα η ποιότητα των υπηρεσιών στο δημόσιο τομέα, καθώς και η ικανοποίηση των πελατών. Στη συνέχεια, η μελέτη επικεντρώνεται στην περίπτωση της δικαιοσύνης, με μια διεξοδική ανάλυση της εφαρμογής των νέων τεχνολογιών στο ευρωπαϊκό δικαστικό περιβάλλον, με όλα τα οφέλη, τις προκλήσεις και τις προοπτικές. Τέλος, παρουσιάζεται η υφιστάμενη κατάσταση του ελληνικού δικαστικού συστήματος, εστιάζοντας στα προβλήματα που παρεμποδίζουν την ταχεία διεκπεραίωση των νομικών υποθέσεων, αλλά και για τις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη αναληφθεί από την ελληνική κυβέρνηση για να βελτιωθεί η κατάσταση. Στο δεύτερο μέρος της διπλωματικής παρουσιάζονται και αναλύονται, με τη χρήση διαφόρων στατιστικών εργαλείων και οργάνων μέτρησης, όλα τα αποτελέσματα που προήλθαν από την έρευνα που διεξήχθη ανάμεσα σε δικηγόρους του Δικηγορικού Συλλόγου Ιωαννίνων και εργαζομένων των Δικαστηρίων των Ιωαννίνων. Στο τελευταίο μέρος παρουσιάζονται και ερμηνεύονται τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία αναδεικνύουν το μη ικανοποιητικό επίπεδο της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των ελληνικών Δικαστηρίων, καθώς και τον χαμηλό βαθμό ψηφιοποίησης τους, και περιλαμβάνει μια αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης, καθώς και κάποιες προτάσεις για μελλοντική βελτίωση.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EFTHYMIA CHATZIIOANNOU.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής με παραρτήματα3 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.