Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/28942
Title: Consumer preferences towards Greek aquaculture products
Authors: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΙΜΙΛΙΑ
Advisor: Bellou, Victoria
Keywords: consumer preferences;aquaculture;branding;marketing
Issue Date: 6-Sep-2015
Abstract: Η ιχθυοκαλλιέργεια είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος που τις τελευταίες δεκαετίες έχει συμβάλει σημαντικά στην ελληνική οικονομία. Τα κύρια παραγόμενα είδη είναι η τσιπούρα και το λαβράκι. Τα ελληνικά προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας έχουν κερδίσει αξιόλογο μερίδιο της αγοράς ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο τα ελληνικά προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας στερούνται διαφοροποίησης ενώ η πιο διαδεδομένη τεχνική marketing που χρησιμοποιείται από τις ελληνικές εταιρίες είναι η τιμολόγηση. Η μείωση των τιμών σε συνδυασμό με την επίδραση άλλων παραγόντων όπως η μεγάλη αύξηση της παραγωγής, ο τραπεζικός δανεισμός και η τρέχουσα οικονομική ύφεση έχουν οδηγήσει τον κλάδο σε κρίση την τελευταία δεκαετία. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εξετάσει την συμπεριφορά του καταναλωτή προς τα ελληνικά προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας. Πιο συγκεκριμένα συνοπτικά οι στόχοι είναι να εντοπίσει τα κίνητρα αλλά και τους ανασταλτικούς παράγοντες της κατανάλωσης ιχθύων καθώς και να αναλύσει πώς η αντίληψη της ποιότητας και η διαφοροποίηση των προϊόντων θα μπορούσε να επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά. Για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας συλλέχθηκαν δευτερογενή δεδομένα και παρουσιάζονται ιστορικά, οικονομικά και στατιστικά στοιχεία του κλάδου στον χώρο της Μεσογείου αλλά και στον ελλαδικό. Επιπλέον για τους σκοπούς της παρούσας μελέτης διεξήχθη πρωτογενής έρευνα και συλλέχθηκαν πρωτογενή δεδομένα με την χρήση ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο απευθύνθηκε σε Έλληνες καταναλωτές διαδικτυακά και προωθήθηκε στους συμμετέχοντες μέσω e-mails, forums και κοινωνικών δικτύων. Το κύριο αποτέλεσμα της έρευνας είναι ότι η αντιλήψεις για το προϊόν και οι στάση των καταναλωτών απέναντι στην ιχθυοκαλλιέργεια επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά. Οι ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα, την ασφάλεια, την φρεσκάδα, την προέλευση επηρεάζουν την διαδικασία λήψης αποφάσεων των καταναλωτών. Τα στελέχη marketing των επιχειρήσεων θα μπορούσαν να στηριχθούν στα εν λόγω συμπεράσματα για να σχεδιάσουν με στόχο να ενισχύσουν τα ελληνικά προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας μέσω της διαφοροποίησης.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Christodoulopoulou Aimilia.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παράρτημα878.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.