Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/28815
Title: CRAFT ECONOMY AND THE STRATEGIC IMPACT OF CREATIVES INDUSTRIES IN GREECE: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES FOR THE CRAFTERS-ENTREPRENEURS.
Authors: ΤΟΥΤΟΥΔΑΚΗ, ΚΑΛΛΙΟΠΗ
Advisor: ΠΟΛΛΑΛΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Keywords: Οικονομία της χειροτεχνίας, επιχειρηματικότητα, στρατηγικός σχεδιασμός;Craft Economy, Entrepreneurship, Strategic planning
Issue Date: 5-Sep-2015
Abstract: Η οικονομία πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών αποτελεί την τελευταία δεκαετία έναν από τους πιο σημαντικούς και αναπτυσσόμενους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία στους τομείς αυτούς περιλαμβάνονται αγαθά αμιγώς πολιτιστικά αλλά και αγαθά τα οποία είναι προϊόντα μίας ευρύτερης δημιουργικής διαδικασίας. Εικαστικές τέχνες, εκδόσεις, θεατρικές & χορευτικές δράσεις, πολιτιστική κληρονομία, κινηματογράφος, τηλεόραση, ραδιόφωνο, ψηφιακά παιχνίδια, μουσική, ειδικευμένο σχέδιο(design), αρχιτεκτονική, διαφήμιση, κατασκευή λογισμικού είναι οι κύριοι τομείς αυτής της αναπτυσσόμενης βιομηχανίας. Η πρόσφατη οικονομική κρίση καθώς και κοινωνικοοικονομικές αλλαγές της τελευταίας πενταετίας δημιούργησαν μία νέα τάση αναπτύσσοντας τον τομέα της χειροτεχνίας. Με τον όρο χειροτεχνία ορίζεται η καλλιτεχνική κατασκευή έργων με τα χέρια. Η ελληνική κοινωνία απαξίωσε ιδιαίτερα την υπόσταση και τον ρόλο του χειροτέχνη καθιστώντας κάθε δραστηριότητα σε ερασιτεχνικό επίπεδο. Η αντίληψη αυτή φαίνεται να διαφοροποιείται τα τελευταία χρόνια όπου ο χειροτέχνης αποκτά επαγγελματική υπόσταση και μπορεί να παράγει προϊόντα σε μικρή κλίμακα. Στην παρούσα διατριβή, το αντικείμενο μελέτης είναι η αξία των δημιουργικών βιομηχανιών στην ελληνική οικονομία με έμφαση τη χειροτεχνία. Από τη σχετική βιβλιογραφία αναλύεται ο στρατηγικός σχεδιασμός ως εργαλείο επιχειρηματικότητας καθώς και η σημασία της οικονομίας της χειροτεχνίας. Η Ευρώπη έχει στρέψει την προσοχή της στον τομέα αυτό επενδύοντας ιδιαίτερα στις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες μέσω του προγράμματος Creative Europe 2014-2020. Δεδομένου ότι στην Ελλάδα υπάρχει μικρός αριθμός καταγεγραμμένων στοιχείων, στο δεύτερο μέρος εξετάζεται η περίπτωση του έλληνα χειροτέχνη αναλύοντας τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και τις δυσκολίες ώστε να μετατρέψει τη χειροτεχνία από μια δημιουργική ενασχόληση ελεύθερου χρόνου σε κύριο επιτυχημένο επαγγελματικό εγχείρημα.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MBA TOUTOUDAKI DS 2015 CRAFT ECONOMY.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.92 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.