Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/28790
Title: The impact of consumer’s interactions in social media on brand awareness and purchase intention: The case of mobile phone brands in the Greek market
Authors: ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Advisor: Spais, George
Keywords: social media;mobile phone brands;Activity Theory;hedonic motivation;utilitarian motivation;Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;Μάρκες κινητών τηλεφώνων
Issue Date: 6-Sep-2015
Abstract: Ο ερευνητικός σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να ερευνήσει εαν οι αλληλεπιδράσεις μαρκετίερ-με-καταναλωτή και καταναλωτή-με-καταναλωτή στα πλαίσια των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν επίδραση στην επίγνωση της μάρκας και στην αγοραστική πρόθεση. Η έρευνα θα εστιάσει σε μάρκες κινητών τηλεφώνων που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά. Για την επίτευξη του σκοπού αυτής της έρευνας τέθηκαν τα ακόλουθα δύο ερωτήματα: α) Ποιός είναι ο αντίκτυπος της αλληλεπίδρασης μαρκετίερ-με-καταναλωτή και καταναλωτή-με-καταναλωτή, μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, στην γνωστική ανάπτυξη των καταναλωτών κινητών τηλεφώνων; και β) ποια είναι η επίδραση του βαθμού πρόσβασης σε πληροφοριακό υλικό κινητών τηλεφώνων και σε καταναλωτές-γνώστες (με τη μεσολάβηση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης) στην υποκίνηση της στοχαστικής μάθησης για μάρκες κινητών τηλεφώνων. Το ερευνητικό μοντέλο βασίζεται στην Θεωρία Δραστηριότητας (Activity Theory) και χρησιμοποιεί το μοντέλο του Bedny (2003), γνωστό ως Συστημική-Δομική Θεωρία Δραστηριότητας (Systemic-Structural Activity Theory), το οποίο αποτελεί μια θεωρητική προσέγγιση ειδικά διαμορφωμένη για την ανάλυση και το σχεδιασμό της ανθρώπινης εργασίας. Η Θεωρία Δραστηριότητας αποτελεί ενα συνεκτικό, αναλυτικό πλαίσιο για την ανάλυση ενός κοινωνικού συστήματος μέσω των βασικών συστατικών του και των μεταξύ τους αλληλεπιδράσεων εντός των ορίων του κοινωνικού περιβάλλοντος. Επιπροσθέτως, υιοθετήθηκε η Θεωρία των Χρηστικών και Ηδονικών Κινήτρων για να διαχωριστούν τα κίνητρα των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές. Συνεπώς, για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας θα θεωρήσουμε δύο ομάδες κινήτρων, χρηστικά (ευκολία, διαθεσιμότητα πληροφορίας, κόστος αναζήτησης, επιλογή προϊόντων) και ηδονικά (περιπέτεια, κοινωνική συμπεριφορά, αναζήτηση τάσεων, εξουσία και κύρος). Η παρούσα έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι συγκεκριμένα κίνητρα, ευκολία, διαθεσιμότητα πληροφορίας και αναζήτηση τάσεων, θεωρούνται από τα πιο σημαντικά για τους καταναλωτές στα μέσα κοινωνικής δικτύωης για την αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με κινητά τηλέφωνα. Επιπλέον, ενώ οι καταναλωτές προτιμούν να αλληλεπιδρούν απευθείας με τις ιστοσελίδες των μαρκών ώστε να έχουν πρόσβαση στις αναγκαίες πληροφορίες, εμμέσως επηρεάζονται από σχόλια και πληροφορίες που προέρχονται από άλλους χρήστες. Η έρευνα απέτυχε να αποδείξει πως υπάρχει σχέση ή αλληλεπίδραση μεταξύ συγκεκριμένων Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και χρηστικών ή ηδονικών κινήτρων για αγορές στο διαδίκτυο, αλλά πέτυχε να αναδείξει την προγνωστική σχέση μεταξύ συγκεκριμένων μεταβλητών και των αντίστοιχων ομάδων κινήτρων.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation_Ch_Dimopoulos.pdfMain thesis document2.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.