Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/21458
Title: Ανάπτυξη Μοντέλου και Πρωτότυπου Συστήματος Context-Aware E-learning
Authors: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Κ. ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ
Issue Date: 22-Jul-2009
Abstract: Αντικείμενο τηςπαρούσαςδιπλωματικήςεργασίαςείναι η ανάπτυξη ενόςσυστήματοςηλεκτρονικήςμάθησηςμε δυνατότητα επίγνωσηςπλαισίου, δηλαδήμεδυνατότητα αναγνώρισηςτων συνθηκών περιβάλλοντοςμιαςεκπαιδευτικήςδιαδικασίαςμεσκοπότην προσαρμογήτηςστιςσυνθήκεςαυτές. Γενικάοι εφαρμογέςπου εξαρτώνται απότο πλαίσιο αναπτύσσονται και βελτιώνονται διαρκώς(εφαρμογέςκινητούυπολογισμού,εφαρμογέςπου εξαρτώνται απότη θέση κλπ). Συχνά, για την κάλυψη των απαιτήσεων τωνεφαρμογών αυτών απαιτείται μία μοντελοποίηση του πεδίου εφαρμογής(π.χ. μοντελοποίησητου κτιρίου στο οποίο λειτουργείη εφαρμογή) η οποία μπορείνα πραγματοποιηθείμέσωοντολογιών. Μέσω οντολογιών μπορείνα μοντελοποιηθεί/προδιαγραφείκαι η συμπεριφοράτου συστήματοςανάλογα με την προσδιορισμένη τιμήτων περιβαλλοντικών παραμέτρων.Η ανερχόμενεςτεχνολογίεςδιαχείρισηςγνώσης(knowledge management) όπωςοιτεχνολογίεςτου Σημασιολογικούιστούμπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο για τηνπεριγραφήμίαςεφαρμογήςεπίγνωσηςπλαισίου (context aware application) αλλάκαι τηνπεριγραφήτηςδιαδικασίαςμάθησηςκαι τουςμηχανισμούςμάθησης(π.χ., διαγωνίσματα,αξιολογήσεις, ερωτήσεις, παραδείγματα). Αυτήη πληροφορία μπορείνασυγκεκριμενοποιηθείσε συγκεκριμένα πεδία και να συντελέσει στην ανάπτυξη ευφυούςεκπαιδευτικούλογισμικού. Η συγκεκριμένη εργασία αποσκοπεί:(Α) στην διερεύνηση άλλων προτάσεων που έχουν διατυπωθείσχετικάμε την οντολογικήαναπαράσταση συστημάτων e-learning με context-awareness.(B) Συνδυασμόςτων καταλληλότερων πρακτικών όπωςαυτέςέχουν προσδιοριστείστο βήμαΑ.(Γ) Υλοποίηση πρωτοτύπου συστήματοςubiquitous e-learning (πραγματοποίησηεκπαιδευτικήςδραστηριότηταςοπουδήποτε και οποτεδήποτε). Εφαρμογήμε πληροφορίαπλαισίου σε ότι αφοράτο χώρο, με έμφαση στα ηχητικάδεδομένα και τιςσυντεταγμένες.Προγραμματισμόςτου μοντέλου αναπαράστασηςπληροφορίας(χωρικής, ηχητικής,εκπαιδευτικής) και ανάπτυξη τηςσχετικήςεφαρμογής(υλοποίηση test, διαγωνίσματος).Πιο συγκεκριμένα μέσα απότην εργασία μαςαναπτύξαμε και τελικάυλοποιήσαμε ένασύστημα ηλεκτρονικήςμάθησηςτο οποίο διαδραστικάμε τον μαθητήκαι λαμβάνονταςυπόψη περιβαλλοντικέςσυνθήκεςμπορείνα προσαρμόζει τη διαδικασία τηςμάθησης.Για να το πετύχουμε αυτόδημιουργήσαμε μια οντολογία και χρησιμοποιήσαμε καιεμπλουτίσαμε μια ακόμα. Οι οντολογίεςαυτέςαποτέλεσαν τον ενδιάμεσο ανάμεσα στασυστήματα που φέραμε σε συνεργασία. Η μια απότιςδύο, η εκπαιδευτική, είναι μια απλήοντολογία για εκπαιδευτικάθέματα, με τιςπιο σημαντικέςοντότητεςτηςεκπαιδευτικήςδιαδικασίας, ενώη δεύτερη είναι μια ήδη γνωστήοντολογία που σχετίζεται με τουςεσωτερικούςχώρουςενόςκτιρίου. Αυτήτη δεύτερη οντολογία που σχετίζεται με τοπεριβάλλον, την εμπλουτίσαμε με μερικέςακόμα χρήσιμεςγια την εργασία μαςκλάσεις.Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα σύστημα απόφασηςτο οποίο στην ουσία συνδύασε ταστοιχεία, που συλλέγονται απότουςαισθητήρεςτου συστήματος, και με τη χρησιμοποίησηενόςσυνόλου απόκανόνες(χρήση fuzzy logic) αποφασίζει για τιςεπόμενεςενέργειες.Τέλοςστόχοςμαςήταν η υλοποίηση του συστήματοςσε περιβάλλον Java.
Appears in Collections:ΠΛΣ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
STEFANIDIS%20BASILEIOS.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.