Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/21102
Title: Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών με χρήση υπολογιστικών πακέτων στη δευτεροβάθμια εκπάιδευση [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΣΟΥΦΛΕΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Issue Date: 31-Aug-2009
Abstract: Η εργασία αυτή έχει ως στόχο να διευκολύνει την κατανόηση μαθηματικών εννοιών που απαιτούν εμβάθυνση, διαίσθηση και αναπτυγμένη κρίση. Στοχεύει στην αντίληψη από τους μαθητές βασικών εννοιών της ανάλυσης που σχετίζονται με γεωμετρικές αναπαραστάσεις και δυναμική κινητικότητα. Σε αυτό συντελεί η αξιοποίησης των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση και στη διδασκαλία των Μαθηματικών. Στο πρώτο μέρος της συνεργασίας αυτής αναλύεται το θεωρητικό πλαίσιο διδασκαλίας και μάθησης των Μαθηματικών με τα παραδοσιακά μοντέλα και με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών και εκπαιδευτικού λογισμικού. Στο πρώτο κεφάλαιο καταγράφονται οι παλαιότερες και σύγχρονες θεωρίες μάθησης και οι μορφές διδασκαλίας των Μαθηματικών, όπως ισχύουν, ώστε να διαπιστωθεί η καινοτομία και αναγκαιότητα εισαγωγής νέων τεχνολογιών στη διδασκαλίας τους. Παρουσιάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την κατανόηση των Μαθηματικών από τους μαθητές καθώς και η αποτελεσματικότητα τους. Στη συνέχεια αιτιολογείται η αναγκαιότητα και χρηστότητα εισαγωγής των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και ειδικότερα στα Μαθηματικά ενώ παράλληλα παρατίθενται κα καταρρίπτονται οι επιφυλάξεις για την χρήση τους. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο εκπαιδευτικό λογισμικό. Αρχικά παρουσιάζεται μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία ανάπτυξης περιβαλλόντων με τη βοήθεια των τεχνολογιών πληροφορικής. Κατόπιν, αναφέρονται οι κατηγορίες προγραμμάτων εκπαιδευτικού λογισμικού και η χρήση τους στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης. Γίνεται επίσης λόγος για τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές σχεδίασης. Παρουσιάζεται η σημερινή κατάσταση όσον αφορά τη χρήση νέων τεχνολογιών στο χώρο της εκπαίδευσης και διατυπώνονται προτάσεις για την αξιοποίηση τους. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη της ανάλυσης. Αναφέρονται οι δυσκολίες που υπάρχουν στη διδασκαλία της ανάλυσης στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στις νέες δυνατότητες που προσφέρουν σ αυτή οι νέες τεχνολογίες. Παρουσιάζονται τα είδη των εκπαιδευτικών λογισμικών που είναι κατάλληλα για την διδασκαλία κάθε ενότητας στο επίπεδο μέσης και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας πραγματοποιείται η διδασκαλία σε εργαστήριο πληροφορικής με το εκπαιδευτικό λογισμικό Geometer s Sketchpad με δραστηριότητες και φύλλα εργασίας σχετικά με την εφαπτομένη γραφικής παράστασης συνάρτησης και τη μελέτη της συνάρτησης με την βοήθεια παραγώγων. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην κατανόηση και αντίληψη των εννοιών με γεωμετρικές αναπαραστάσεις και εξαγωγή των ορισμών, θεωρημάτων και συμπερασμάτων που αφορούν τις έννοιες αυτές.
Appears in Collections:ΜΣΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SOULFERIS%20KOSTANTINOS.pdf722.65 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.