Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20868
Title: Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θεσμός υποδοχής, ένταξης και εκπαίδευσης παιδιών που προέρχονται από ποικίλα πολιτισμικά περιβάλλοντα
Authors: ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠερίληψηΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι, μέσα από τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας, να εξετασθεί το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας ως θεσμός υποδοχής, ένταξης και εκπαίδευσης των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών, καθώς επίσης να διερευνηθούν τα εμπόδια και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές αυτοί στα πλαίσια του υπάρχοντος συστήματος. Στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζονται τα μοντέλα εκπαίδευσης μεταναστών μαθητών, καθώς και η εφαρμογή τους μέσα από τα παραδείγματα τριών μεγάλων χωρών υποδοχής (Μ. Βρετανία, Η.Π.Α. και Γαλλία). Στο δεύτερο κεφάλαιο και ειδικότερα στο πρώτο μέρος του κεφαλαίου, παρατίθενται δημογραφικά δεδομένα που αφορούν στις κυριότερες κατηγορίες παλιννοστούντων και αλλοδαπών που εισήλθαν τα τελευταία χρόνια στη χώρα. Στο δεύτερο τμήμα του κεφαλαίου παρατίθενται στατιστικά στοιχεία που δείχνουν τις μεγάλες αλλαγές που προκάλεσε το φαινόμενο της παλιννόστησης/μετανάστευσης στις σχολικές τάξεις. Επίσης, εξετάζονται οι προσπάθειες που έγιναν από την ελληνική πολιτεία, τόσο στο νομοθετικό επίπεδο όσο και στο επίπεδο των μοντέλων εκπαίδευσης και λύσεων που εφαρμόστηκαν, ώστε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της παρουσίας των μαθητών αυτών στις σχολικές τάξεις. Στο τρίτο κεφάλαιο διερευνώνται τα κυριότερα εμπόδια που συναντούν οι αλλοδαποί και παλιννοστούντες μαθητές στο ελληνικό σχολείο και τα οποία είναι, η έλλειψη δίγλωσσων προγραμμάτων εκπαίδευσης, ο μονοπολιτισμικός χαρακτήρας του ελληνικού σχολείου και το εθνοκεντρικό και ευρωκεντρικό περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων και οι απόψεις και οι πρακτικές των εκπαιδευτικών. Στο τέταρτο κεφάλαιο διερευνώνται οι δυσκολίες που συναντούν οι παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές στο ελληνικό σχολείο. Στο πλαίσιο αυτό παρατίθενται αποτελέσματα ερευνών που καταδεικνύουν τις δυσκολίες μεγάλου αριθμού παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών να φτάσει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το σχολικό αποκλεισμό, καθώς και τη χαμηλή αυτοεικόνα και τις χαμηλές προσδοκίες των μαθητών για την κοινωνική και επαγγελματική τους εξέλιξη. Τέλος στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι κυριότερες διαπιστώσεις τηςμελέτης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%92%CE%9B%CE%91%CE%A7%CE%9F%CE%A3%20%CE%93%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%9F%CE%A3.pdf
  Restricted Access
1.1 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.