Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20823
Title: Μελέτη των αντιλήψεων των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διάκριση Φυσικών - Χημικών φαινομένων
Authors: ΣΚΑΜΑΓΚΟΥΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠερίληψηΗ μελέτη των αντιλήψεων των μαθητών είναι ένα σημαντικό θέμα για την βελτίωση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.Στη συγκεκριμένη εργασία μελετήσαμε τις αντιλήψεις των μαθητών 14-16 ετών για τη διάκριση που πραγματοποίησαν σε φυσικά και χημικά φαινόμενα.Τα ερευνητικά ερωτήματα που θέσαμε ήταν τα εξής:α)Μπορούν οι μαθητές να διακρίνουν φυσικά και χημικά φαινόμενα που παρουσιάζουν ομοιότητες μεταξύ τους;β)Ποια είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιούν για να κάνουν τη διάκριση αυτή;γ)Τι είδους μεταβολές αποδίδουν στις ουσίες σε μακροσκοπικό και μικροσκοπικό επίπεδο;Προκειμένου να έχουμε πλήρη εικόνα για το θέμα πραγματοποιήσαμε μια εκτεταμένη θεωρητική ανάλυση. Σε αυτή παρουσιάζουμε τη σχολική και βιωματική γνώση των μαθητών. Επίσης αναλύουμε τη φύση των εμποδίων κατά το μετασχηματισμό της γνώσης, τα χαρακτηριστικά των νοητικών μοντέλων των μαθητών και κάποια στοιχεία για την εποικοδομητική αντίληψη.Στο θεωρητικό μέρος περιλαμβάνεται η παρουσίαση των αντιστοίχων εννοιών στα σχολικά εγχειρίδια, καθώς και οι αντιλήψεις των μαθητών για τις έννοιες αυτές.Στο πρακτικό μέρος της έρευνας αναφέρεται η μεθοδολογία που ακολουθήσαμε, η καταγραφή των απαντήσεων και το τρίπτυχο αποτελέσματα-συμπεράσματα- προτάσεις.Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν αυτή της ημιδομημένης συνέντευξης με ταυτόχρονη βιντεσκόπηση αυτής.Η σύγκριση των αποτελεσμάτων με προηγούμενες έρευνες έδειξε ότι υπάρχουν πολλά κοινά συμπεράσματα.Οι προτάσεις μας επικεντρώνονται στα εξής:α)Στη χρήση κατάλληλων λογισμικών με προσομοιώσεις πειραμάτωνβ) Στη βελτίωση των σχολικών εγχειριδίων με θέσπιση πιο επιστημονικών κριτηρίων για τις ιδιότητες των ουσιών δίνοντας έμφαση σε κάποια παραδείγματα.γ) Στη συνεργασία των συγγραφικών ομάδων σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος όπου θα οδηγήσει σε κοινή αντιμετώπιση κάποιων εννοιών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.