Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20210
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚΑΡΑΘΑΝΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗel
dc.date.accessioned2013-12-16T14:05:19Z-
dc.date.available2013-12-16T14:05:19Z-
dc.date.issued2007el
dc.date.submitted2007el
dc.identifier.urihttp://apothesis.eap.gr/handle/repo/20210-
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Ο λόγος της επιλογής του θέματος:«Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του θεσμού του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου: οι απόψεις των δασκάλων και των στελεχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού της Κεντρικής Μακεδονίας» έγκειται στο γεγονός ότι το Ολοήμερο Σχολείο αποτελεί μια σημαντική παρέμβαση που έλαβε χώρα τα τελευταία χρόνια στο πεδίο της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης. Η εμπειρία μου ως δασκάλα ολοήμερου σχολείου, ήταν η αφορμή για να ασχοληθώ σε αυτή την εργασία με τη διερεύνηση του θεσμού αυτού και με την αξιολόγησή του. Το ολοήμερο σχολείο όσο ελπιδοφόρο και αν παρουσιάστηκε, προκάλεσε πολλούς προβληματισμούς χωρίς ουσιαστική στήριξη σε ερευνητικά δεδομένα. Οι παραδοσιακές εκπαιδευτικές διαδικασίες ήταν πάντα επιφυλακτικές στην προσέγγιση νέων μεθόδων μετάδοσης της γνώσης. Τα μέτρα του ΥΠΕΠΘ, με στόχο την ελκυστικότητα του προγράμματος του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, κρίνονται πολύ θετικά, αλλά δεν ανταποκρίνονται πάντα στην πραγματικότητα. Εδώ ακριβώς υπεισέρχεται το ερώτημα αν ένας τόσα πολλά υποσχόμενος θεσμός παρουσιάζει απόκλιση από τους στόχους του. Έτσι, στην εργασία αυτή, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο θεωρητικό πλαίσιο, στην πρακτική και στην αξιολόγηση του θεσμού του Ολοήμερου Σχολείου. Στην εργασία αυτή αφού γίνεται μια ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη του σχολείου στην Ελλάδα γενικότερα και του Ολοήμερου ειδικότερα, παρουσιάζεται το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για το ολοήμερο σχολείο, η φιλοσοφία του θεσμού, οι σκοποί και οι στόχοι του. Γίνεται αναφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία του, στη χρηματοδότηση, στη διοίκηση καθώς και στο ρόλο των δασκάλων. Αναφέρεται επίσης η υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή. Αναδεικνύονται τα προβλήματα λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου, ενώ η έρευνα στηρίζεται κατά κύριο λόγο στις απόψεις και τις εμπειρίες των δασκάλων των ολοήμερων Σχολείων και του Διευθυντή Εκπαίδευσης, του Σχολικού Συμβούλου και του Προϊσταμένου Γραφείου. Τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, διατυπώνονται τα συμπεράσματα και προτείνονται λύσεις.el
dc.format.mediumΔοκίμιοel
dc.languageelel
dc.language.isoΕλληνικά-elel
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιοel
dc.titleΘεωρία, πράξη και αξιολόγηση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου : οι απόψεις των δασκάλων και των στελεχών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενός νομού της Κεντρικής Μακεδονίαςel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.language.iso2Αγγλικά-enel
dc.date.accepted2007el
dc.audienceΣπουδές στην Εκπαίδευση (ΕΚΠ)el
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.