Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20150
Title: Μια κριτική θεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τη δια βίου μάθηση στην Ελλάδα υπό το φως της ευρωπαϊκής πολιτικής
Authors: ΚΟΥΤΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΟ σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστεί η αντιστοιχία της ελληνικής προς την ευρωπαϊκή πολιτική στον τομέα της Διά Βίου Μάθησης. Για το λόγο αυτό αντικείμενο κριτικής εξέτασης είναι δύο βασικά νομοθετικά κείμενα, ο Ν. 3191/2003 και ο Ν. 3369/2005, που εμπεριέχουν τους άξονες της πολιτικής που ασκείται στο χώρο της Διά Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) στη χώρα μας την τελευταία τετραετία, σε σχέση με τους τέσσερις ευρείς και αλληλοϋποστηριζόμενους στόχους της Ευρωπαϊκής πολιτικής για τη ΔΒΜ, όπως διατυπώθηκαν σε μια πρόσφατη Ανακοίνωση που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τίτλο «Η πραγμάτωση μιας Ευρωπαϊκής Περιοχής Διά Βίου Μάθησης» (EC 2001): την προσωπική ολοκλήρωση, την κοινωνική ένταξη, τη δημιουργία ενεργών πολιτών και την απασχολησιμότητα.Αρχικά παρουσιάζονται οι απόψεις των πιο σημαντικών θεωρητικών της ΔΒΜ, που υποστηρίζουν ότι η ΔΒΜ δεν πρέπει να αναπτύσσεται μόνο με τη στενή έννοια της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης σε ένα παγκοσμιοποιημένο οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον. Αντίθετα, πρέπει να έχει ευρύ ανθρωπιστικό περιεχόμενο, σε συμφωνία με τους ευρείς στόχους που μας κατευθύνουν προς το ιδανικό της κοινωνίας της μάθησης που όλοι θα επιθυμούσαμε. Στη συνέχεια, προκειμένου να διεξαχθεί η έρευνα χρησιμοποιείται η μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου, με άξονες της έρευνας τους τέσσερις στόχους της ευρωπαϊκής πολιτικής που προαναφέρθηκαν. Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η απασχολησιμότητα μέσω της απόκτησης επαγγελματικών προσόντων είναι ο βασικός στόχος των ελληνικών νομοθετικών κειμένων, λειτουργώντας σε βάρος των υπόλοιπων τριών. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο της ΔΒΜ δε συμβαδίζει, στην πολιτική πρακτική, με τους στόχους που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.