Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20147
Title: Η συμβολή της επιμορφωτικής πολιτικής στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του κλάδου φυσικής αγωγής την περίοδο 1988-2007 : η περίπτωση των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής του 1ου Γραφείου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Β' Διεύθυνσης Αθήνας
Authors: ΣΚΕΜΒΡΗΣ ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΣτην προσπάθεια προσαρμογής του εκπαιδευτικού συστήματος στις σύγχρονες πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές απαιτήσεις επιχειρούνται διάφορες εκπαιδευτικές αλλαγές. Αυτές όμως δεν μπορεί να προωθηθούν, αν ο εκπαιδευτικός δεν αποτελέσει το επίκεντρο για το σχεδιασμό και την εφαρμογή των επιμορφωτικών δράσεων με σκοπό την επαγγελματική του ανάπτυξη.Για να συμβεί αυτό η επιμόρφωση πρέπει να στηρίζεται σε κάποιες βασικές αρχές. Πρώτα από όλα να συνδέεται με την βασική εκπαίδευση του εκπαιδευτικού και να στηρίζεται στις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, επιδιώκοντας την ενεργητική συμμετοχή, την αξιοποίηση των εμπειριών και τελικά τον αυτοπροσδιορισμό του εκπαιδευτικού. Έπειτα να αποσκοπεί όχι μόνο στη μετάδοση γνώσεων και δεξιοτήτων αλλά να συμβάλλει στην αλλαγή στάσεων και αντιλήψεων, ώστε τελικά να εντάξει τον εκπαιδευτικό σε μια πολιτική «δια βίου μάθησης».Το 1988 είναι σταθμός στην ιστορία της Φυσικής Αγωγής επειδή καταργείται η σουηδική γυμναστική, αναμορφώνεται το αναλυτικό πρόγραμμα και αρχίζει η διδασκαλία του μαθήματος Φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς.Παρά το γεγονός ότι οι βασικές σπουδές των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής ήταν προσανατολισμένες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η πρώτη τους επαφή με την επίσημη επιμόρφωση ήταν το 1997. Η συχνότητα, η διάρκεια, τα αντικείμενα και η μεθοδολογία των επιμορφωτικών προγραμμάτων αφήνουν ερωτηματικά σχετικά με το αν λήφθηκαν υπόψη οι παραπάνω βασικές αρχές ώστε να συμβάλλει η επιμορφωτική πολιτική στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Αυτά τα ερωτηματικά επιβεβαιώνονται από τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε με εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής που υπηρετούν στα δημοτικά σχολεία. Πράγματι διαπιστώνεται πως η επιμορφωτική πολιτική από το 1988 μέχρι σήμερα δεν βασίσθηκε σε κάποιες αρχές, δεν οργανώθηκε και δεν σχεδιάσθηκε με σκοπό να συμβάλλει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.