Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20136
Title: Η συμβολή των προγραμμάτων προώθησης καινοτομιών στη βελτίωση της σχολικής μονάδας : η περίπτωση ενός πειραματικού σχολείου
Authors: ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΦΡΙΛΙΓΚΟΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΤο μεταβαλλόμενο περιβάλλον της κοινωνίας της γνώσης και οι νέες προσεγγίσεις στη μάθηση κάνουν απαραίτητη την εφαρμογή καινοτομιών στο σύγχρονο σχολείο. Οι καινοτομίες αυτές στοχεύουν στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του σχολείου και της ικανότητας να αντιμετωπίζει τα προβλήματα και να βελτιώνει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου στο πλαίσιο των σύγχρονων κοινωνικών συνθηκών. Στη χώρα μας η οργάνωση καινοτομιών προωθείται μεταξύ άλλων με τη θεσμοθέτηση μιας σειράς προαιρετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Στο πλαίσιο της εργασίας αυτής εξετάζεται η επίδραση που ασκεί η υλοποίηση αυτών των Προγραμμάτων Καινοτόμων Δράσεων (ΠΚΔ) στην αποτελεσματικότητα και την ικανότητα βελτίωσης της σχολικής μονάδας. Για το σκοπό αυτό καταγράφονται και διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου αστικού κέντρου της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι ασχολήθηκαν με την υλοποίηση ΠΚΔ σε διάστημα έξι (6) σχολικών ετών (2001-06). Επικουρικά ερευνάται το αρχειακό υλικό το σχετικό με την οργάνωση των ΠΚΔ.Το ενδιαφέρον εστιάζεται στις συνέπειες από τη συμμετοχή στα ΠΚΔ για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τη σχολική μονάδα συνολικά. Η μελέτη των συνεπειών διαρθρώνεται γύρω από τους άξονες της ατομικής ανάπτυξης των μαθητών, της επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, της ποιότητας της λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων και της διαμόρφωσης του συστήματος αξιών και της κουλτούρας του σχολείου. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι τα προγράμματα καινοτόμων δράσεων παρουσιάζουν τα τυπικά χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής καινοτομίας. Ακόμα αναδεικνύονται οι θετικές συνέπειες τους στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της κουλτούρας του σχολείου. Οι συνέπειες αυτές τονώνουν τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματικότητας και την ικανότητα βελτίωσης του σχολείου. Αναδεικνύεται όμως ακόμη το γεγονός ότι αυτές οι καινοτόμες δράσεις δεν είναι εύκολο να ξεφύγουν από τα στενά όρια των παιδαγωγικών ομάδων που τα υλοποιούν και να γίνουν υπόθεση όλου του σχολείου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.