Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20135
Title: Δείκτες εσωτερικής αξιολόγησης στα μουσικά σχολεία : διερεύνηση του Δείκτη Ηγεσία στο μουσικό σχολείο Τρίπολης
Authors: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΠΙΣΤΟΛΑΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΜε την βεβαιότητα ότι τα προβλήματα αποδοχής της εκπαιδευτικής αξιολόγησης στην Ελλάδα αποτελούν παρελθόν, επιχειρούμε την αναζήτηση αξιολογικών μεθόδων και την συγκρότηση αξιολογικών δεικτών – εργαλείων αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Αποσκοπούμε στην αποτύπωση συγκεκριμένων και μετρήσιμων μεγεθών στην εκπαίδευση με στόχο την αξιοποίησή τους στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών στόχων.Η εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι αναγκαία διαδικασία που στοχεύει στην βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στην αύξηση της συμμετοχής του κοινωνικού περιβάλλοντος στις διαδικασίες, στην βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.Ο σκοπός και οι στόχοι της εκπαιδευτικής αξιολόγησης αποτυπώνονται στο θεωρητικό υπόβαθρο τεκμηρίωσης των θέσεων και απόψεων για την αξιολόγηση, όπως αυτά διατυπώνονται στην σύγχρονη βιβλιογραφία.Για την σωστή οργάνωση της αξιολόγησης απαιτείται ο ορισμός των προς αξιολόγηση αντικειμένων και η συγκρότηση αξιολογικών κριτηρίων που θα λειτουργήσουν στα χέρια των εντεταλμένων φορέων αξιολόγησης. Οι φορείς με την σειρά τους εργάζονται μεθοδολογικά εφαρμόζοντας τις κατάλληλες τεχνικές κατά περίπτωση.Επικεντρώνουμε την εκπαιδευτική αξιολόγηση στα πλαίσια της λειτουργίας μιας σχολικής μονάδας, συγκροτώντας και αναλύοντας τις παραμέτρους οργάνωσης των καταλλήλων κριτηρίων για την περίπτωση. Η θεωρητική προσέγγιση φυσικό είναι να διατυπώνει τα θέματα όπως πρέπει να λειτουργούν και όχι όπως λειτουργούν στην πραγματικότητα, αφού πολλοί ανασταλτικοί παράγοντες εμποδίζουν την άμεση εφαρμογή αξιολογικών μεθόδων στο εκπαιδευτικό σύστημα.Η ιδιαίτερη σχέση του συντάκτη με το θεσμό των Μουσικών Σχολείων επιτρέπει να επικεντρωθεί η αναζήτηση κριτηρίων αξιολόγησης στα Μουσικά σχολεία και ειδικότερα στο Μουσικό Σχολείο Τρίπολης. Κατέστη δυνατή επίσης η διεξαγωγή έρευνας με ερωτηματολόγια κλειστού τύπου για την αξιολόγηση του Δείκτη Ηγεσίας. Το αποτέλεσμα της έρευνας είναι ενδεικτικό και ενθαρρυντικό ότι η μέρα της εφαρμογής της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου πλησιάζει, αφού οι ερωτώμενοι «υφιστάμενοι» με συνέπεια και παρρησία αξιολόγησαν τον διευθυντή τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.