Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20132
Title: Η επικινδυνότητα των σχολικών χώρων και οι απόψεις - προτάσεις διεθυντικών στελεχών και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Έδεσσας για την πρόληψη και αντιμετώπιση των σχολικών ατυχημάτων
Authors: ΡΟΔΟΒΙΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΣκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να εντοπίσει τις αιτίες πρόκλησης των σχολικών ατυχημάτων εστιάζοντας στην επικινδυνότητα των χώρων καθώς και των σχολικών δραστηριοτήτων και να καταγράψει τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών σχετικά με τα σχολικά ατυχήματα και την υποδομή ασφαλείας των σχολείων. Επίσης να διερευνήσει τις στάσεις και τις απόψεις των διευθυντικών στελεχών και εκπαιδευτικών, για την πρόληψη και αντιμετώπισή τους. Εντάσσεται στην κατηγορία των εμπειρικών μελετών και για την εκπόνησή της επιλέχθηκε το διερευνητικό σχέδιο έρευνας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με την συμπλήρωση ανώνυμων ερωτηματολογίων, στα οποία απάντησαν 135 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούσαν σε δημοτικά σχολεία του Δήμου Έδεσσας του Ν. Πέλλας και την πραγματοποίηση προσωπικών συνεντεύξεων, σε διευθυντικά στελέχη της διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πέλλας. Η καταγραφή των στοιχείων πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα του Microsoft Excel, και για την εξαγωγή στατιστικών αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα επεξεργασίας στατιστικών δεδομένων SPSS.Τα μεγαλύτερα ποσοστά επικινδυνότητας σχολικών χώρων για την πρόκληση ατυχημάτων συγκέντρωσαν οι σκάλες (με Μ.Ο. 3,64) ενώ ως προς τις στιγμές της σχολικής ζωής πιο επικίνδυνη θεωρήθηκε η παραμονή των μαθητών στο διάδρομο τις βροχερές μέρες (Μ.Ο. 3,88). Τα 82,2% των εκπαιδευτικών της έρευνάς μας και το σύνολο των Διευθυντικών στελεχών είχαν να αναφέρουν κάποιο περιστατικό σχολικού ατυχήματος. Σημαντικό ποσοστό, 60%των ερωτώμενων δήλωσε ότι κατέχει γνώσεις Α´ Βοηθειών και οι περισσότεροι από αυτούς ότι τις απέκτησαν από προσωπικό ενδιαφέρον. Στο σύνολό τους απάντησαν θετικά στην πραγματοποίηση σεμιναρίων και συμφωνούν απόλυτα με ποσοστό 71,9% ότι ο πιο αρμόδιος φορέας για ενημέρωση και αντιμετώπιση των σχολικών ατυχημάτων είναι το ΥΠ.Ε.Π.Θ. Θετικά ποσοστά συγκέντρωσε η καταλληλότητα του εξοπλισμού ασφαλείας των σχολείων τους, ενώ αρνητικά η κατασκευή και διαρρύθμιση των χώρων. Ελάχιστες είναι οι πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών για πρόληψη και αντιμετώπιση των σχολικών ατυχημάτων με περισσότερο ευαισθητοποιημένους τους έχοντες 21 και πάνω έτη υπηρεσίας. Οι προτάσεις-απόψεις των εκπαιδευτικών που κατέγραψαν το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούσαν την βελτίωση του κτιριακού (37%), ενώ τις περισσότερες προτάσεις για βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.