Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/20126
Title: Ο ρόλος της συμβουλευτικής ανέργων στη διάγνωση των εκπαιδευτικών τους αναγκών
Authors: ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Issue Date: 2007
Abstract: Π Ε Ρ Ι Λ Η Ψ ΗΣτόχος της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της επίδρασης της συμβουλευτικής διαδικασίας στην οποία υποβάλλονται άνεργοι, στη διάγνωση και κατά συνέπεια στην επίγνωση των εκπαιδευτικών τους αναγκών. Επρόκειτο για μια ποιοτική έρευνα όπου εφαρμόστηκε η ημι-δομημένη συνέντευξη. Το δείγμα της έρευνας, το οποίο επιλέχθηκε με τη μέθοδο της θεωρητικής δειγματοληψίας, αποτέλεσαν 24 άνεργοι, οι οποίοι συμμετείχαν σε συμβουλευτικό πρόγραμμα (επαν) ένταξης ανέργων στον εργασιακό χώρο. Η διαδικασία της έρευνας περιελάμβανε δύο φάσεις καταγραφής δεδομένων, πριν και μετά τη συμβουλευτική παρέμβαση. Ως μέθοδος έρευνας και ανάλυσης δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η Θεμελιωμένη Θεωρία (Grounded Theory). Τα αποτελέσματα της έρευνας ενίσχυσαν την αρχική υπόθεση της θετική επιρροής της συμβουλευτικής διαδικασίας στη διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών των ανέργων. Η παρούσα μελέτη επέδειξε την αναγκαιότητα της επαγγελματικής συμβουλευτικής προκειμένου ο άνεργος να αντιμετωπισθεί ως άτομο με ποικίλες ανάγκες και συγκεκριμένες προτεραιότητες και όχι ως άτομο με κύριο ή μοναδικό σκοπό την ανεύρεση εργασίας. Επιπλέον, μέσ' από την έρευνα, αναδύθηκαν πρωταρχικής σημασίας για τον άνεργο, στόχοι, περιορισμοί και ανάγκες. Τέλος, συζητήθηκαν οι πιθανές πρακτικές εφαρμογές των αποτελεσμάτων και οι αδυναμίες της παρούσας μελέτης και κατατέθηκαν σχετικές προτάσεις για τη μελλοντική έρευνα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.