Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/19021
Title: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Authors: ΤΣΑΛΑΠΑΤΑΝΗ ΕΙΡΗΝΗ
Issue Date: 18-Jan-2009
Abstract: Οι βιβλιοθήκες, από την αρχαιότητα αποτελούν χώρο γνώσης και τόπο όπου μπορεί κανείς να βρει τις απαιτούμενες πληροφορίες, αλλά και να εκπαιδευτεί για να αποκτήσει πληροφοριακή παιδεία. Οι ιατρικοί βιβλιοθηκονόμοι, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στις επιστήμες υγείας και στην εκπαίδευση ενηλίκων, ενδύονται συνεχώς ρόλους που προκύπτουν από τις συνθήκες εργασίας τους και καθιστούν απαραίτητη τη συστηματική επιμόρφωση τους. Για να ανταπεξέλθουν στο ρόλο τους οφείλουν να συνδυάσουν γνώσεις, ικανότητες και στάσεις τόσο σε σχέση με το αντικείμενό τους όσο και σε σχέση με την εκπαίδευση ενήλικων επιστημόνων . Αντικείμενο, λοιπόν, της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των ιατρικών βιβλιοθηκονόμων της Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται αφενός: (1) Ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνονται οι επιμορφωτικές ανάγκες των ιατρικών βιβλιοθηκονόμων ανάλογα με τη θεματική εξειδίκευση, τα επιμορφωτικά προγράμματα που έχουν παρακολουθήσει και τις πληροφοριακές ανάγκες των χρηστών της βιβλιοθήκης και αφετέρου, (2) οι απόψεις των ιατρικών βιβλιοθηκονόμων για την αναγκαιότητα θεματικής εξειδίκευσης κατά την άσκηση της εργασίας τους, αλλά και για την ικανότητά τους να εκπαιδεύουν τους χρήστες των ιατρικών βιβλιοθηκών. Πληθυσμός - στόχος της έρευνας είναι οι βιβλιοθηκονόμοι επιστημών υγείας της Ελλάδας. Η έρευνα έγινε με συνδυασμό ποσοτικής και ποιοτικής προσέγγισης. Στάλθηκαν ερωτηματολόγια σε όλο τον πληθυσμό των ιατρικών βιβλιοθηκονόμων και υλοποιήθηκαν συνεντεύξεις για να διερευνηθούν σε βάθος οι απόψεις τους. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι βιβλιοθηκονόμοι των ελληνικών ιατρικών βιβλιοθηκών έχουν συγκεκριμένες επιμορφωτικές ανάγκες που ρητά εντοπίζονται και από τους ίδιους. Αφορούν στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση στο αντικείμενό τους, στη θεματική εξειδίκευση και στην απόκτηση ικανότητας εκπαίδευσης ενήλικων χρηστών. Επίσης, επιθυμούν να επιμορφώνονται κυρίως με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με on-line μαθήματα, αλλά και workshops. Το σημαντικότερο κίνητρο για την επιμόρφωσή τους αποτελεί η αύξηση των γνώσεων και δεξιοτήτων, ενώ το οικονομικό κόστος που συνεπάγεται η παρακολούθηση προγραμμάτων, είναι το κυριότερο αντικίνητρο. Παρόλο όμως, που θεωρούν απαραίτητη τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, δεν έχουν παρακολουθήσει προγράμματα επιμόρφωσης στο αντικείμενό τους καθώς δεν παρέχονται τέτοια από κάποιο φορέα. Οι ιατρικοί βιβλιοθηκονόμοι ωθούμενοι από τις εξελίξεις- εκπαιδεύουν άτυπα τους χρήστες των βιβλιοθηκών τους, αλλά δηλώνουν ότι χρειάζονται επιμόρφωση σε τεχνικές διδασκαλίας και θεωρίες μάθησης για τη συγκρότηση ενός πλαισίου αποτελεσματικότερης εκπαίδευσης των χρηστών τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TSALAPATANI%20EIRINI.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.