Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/19018
Title: ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ, ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Authors: ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Issue Date: 18-Jan-2009
Abstract: Ο βασικός στόχος της εργασίας ήταν να διερευνήσει τις πολιτικές, προτεραιότητεςκαι δυνατότητες χρηματοδοτήσεων στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων σε επίπεδοΕυρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και Ελλάδας. Για την επίτευξη του στόχουχρησιμοποιήθηκε μια περιεκτική μεθοδολογία βιβλιογραφικής επισκόπησης με στόχοτον εντοπισμό των σχετικών πρωτογενών κειμένων αλλά και των δευτερογενώνπηγών. Τα κυριότερα ευρήματα της εργασίας ήταν έξι. Πρώτον, η εκπαίδευσηενηλίκων αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΕ μετά τη συνθήκη της Λισαβόνας το2000 με στόχο την προώθηση της απασχολησιμότητας και την κοινωνική συνοχή.Δεύτερον, η εκπαίδευση ενηλίκων αποκτά αυτόνομη υπόσταση μετά το 2006 οπότεκαι παρουσιάζονται τα πέντε βασικά της μηνύματα και οι πέντε τομείς που μπορεί νασυνεισφέρει. Τρίτον, η ΕΕ συστηματικά χρηματοδοτεί την εκπαίδευση ενηλίκωνμέσα από τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, τις πρωτοβουλίες και τα προγράμματα.Τέταρτον, η Ελληνική πολιτική ακολουθεί τις Ευρωπαϊκές προτεραιότητες χωρίς ναπαρουσιάζονται ιδιαίτερες αποκλίσεις ή καινοτομίες. Πέμπτον, οι χρηματοδοτήσειςστην Ελλάδα βασίζονται κυρίως σε κοινοτικούς πόρους χωρίς σημαντική ιδιωτικήσυμμετοχή ενώ κατά την τρέχουσα προγραμματιστική περίοδο (2007-2013), θαδαπανηθούν συνολικά 3,3 δισ. ευρώ δημόσιας συμμετοχής. Έκτον, σε επίπεδο ΕΕ οβαθμός προόδου της εκπαίδευσης ενηλίκων παρουσιάζει διακυμάνσεις μεταξύ τωνκρατών-μελών (με την Ελλάδα να είναι στις τελευταίες θέσεις) και συνολικά μιακάμψη μετά το 2005.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELEUTHERIOU%20PARASKEUH.pdf1.37 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.