Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/19016
Title: Εμπειρία, Απόψεις και Ανάγκες των εκπαιδευτικών-ερευνητών σχετικά με τη χρήση λογισμικού στατιστικής επεξεργασίας δεδομένων. ημιουργία και αξιολόγηση σχετικού ψηφιακού διδακτικού υλικού
Authors: ΚΑΤΑΚΟΣ ΣΤΡΑΤΗΣ
Issue Date: 18-Jan-2009
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία εντάσσεται στη θεματική κατηγορία «ΑξιοποίησηΤεχνολογιών Πληροφορίας , Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην επεξεργασία και ανάλυσηερευνητικών δεδομένων».Ασχολείται με τις εφαρμογές λογισμικού για στατιστική επεξεργασία ποσοτικώνδεδομένων. Εξετάζει την εμπειρία και τις απόψεις των εκπαιδευτικών-ερευνητώνσχετικά με τις εφαρμογές στατιστικής επεξεργασίας. Συγκεκριμένα διερευνά αν οιεκπαιδευτικοί που ασχολούνται με κάποια μορφή έρευνας, γνωρίζουν καιχρησιμοποιούν εφαρμογές στατιστικής επεξεργασίας και σε ποιο βαθμό. Επίσηςεξετάζει τις δυσκολίες και τους παράγοντες που εμποδίζουν τους εκπαιδευτικούς-ερευνητές στη χρήση των εφαρμογών. Καταγράφει τις ανάγκες και τις προτάσεις τωνεκπαιδευτικών ερευνητών σχετικά με τις εφαρμογές στατιστικής επεξεργασίας.Η πρώτη αυτή έρευνα καταγράφει το χαμηλό επίπεδο γνώσης των εκπαιδευτικών-ερευνητών για τις εφαρμογές στατιστικής επεξεργασίας αλλά και για στατιστικήμεθοδολογία. Καταδεικνύει επίσης την ανάγκη για υποστήριξη των ερευνητών μεπληροφορίες και υλικό.Στη συνέχεια με βάση τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας αποτύπωσης εμπειρίας,αναπτύσσεται σχετικό ψηφιακό υλικό που προσπαθεί να απαντήσει στις ανάγκες καιτις προτάσεις των ερευνητών. Το υλικό αυτό κατανέμεται σε τέσσερις ενότητες καιεστιάζει στις στατιστικές λειτουργίες της εφαρμογής Microsoft Excel.Συγκεκριμέναπεριλαμβάνει μια γενική εισαγωγή στις υπάρχουσες στατιστικές εφαρμογές, μιασυνολική περιγραφή των στατιστικών λειτουργιών του Excel και δύο καταγραφέςvideo με παραδείγματα εφαρμογής δύο βασικών στατιστικών λειτουργιών του Excel,των περιγραφικών στατιστικών και της συσχέτισης-παλινδρόμησης.Τέλος το ψηφιακό διδακτικό υλικό που δημιουργήθηκε, αξιολογείται από το ίδιοδείγμα ερευνητών που κατέθεσαν την εμπειρία και τις προτάσεις τους στην πρώτηέρευνα. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει ποσοτικές (ερωτηματολόγιο) και ποιοτικές(συνεντεύξεις) μεθόδους.Η δεύτερη αυτή έρευνα αξιολογεί θετικά το ψηφιακό υλικό που δημιουργήθηκε καικάνει προτάσεις για διορθώσεις και επεκτάσειςΤο γενικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι εκπαιδευτικοί που καλούνται σεκάποια φάση της επαγγελματικής τους ζωής να κάνουν εκπαιδευτική έρευνααντιμετωπίζουν προβλήματα που σχετίζονται με ελλιπείς γνώσεις και πληροφόρησηγύρω από μεθοδολογία και εφαρμογές καθώς και ελλιπή πρόσβαση σε εφαρμογές.Η βασική πρόταση της εργασίας πέρα από το ψηφιακό υλικό που δημιουργήθηκε,είναι να δημιουργηθούν, από τα Πανεπιστήμια και κυρίως το ΕΑΠ- τυποποιημένεςλύσεις και υλικό, για θεωρητική και πρακτική υποστήριξη των εκπαιδευτικών-ερευνητών σχετικά με τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων αλλά και τονευρύτερο κύκλο μιας έρευνας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KATAKOS%20STRATIS.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.