Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/19008
Title: Εφαρμογή μεθόδων βιωματικής μάθησης και δυναμικής της ομάδας: η λειτουργία μιας Ομάδας Γονέων στο πλαίσιο ενός Κέντρου Πρόληψης
Authors: ΜΑΡΙΑ ΒΟΥΔΟΥΡΗ
Issue Date: 18-Jan-2009
Abstract: Η συγκεκριμένη εργασία ασχολείται με μια περίπτωση εφαρμογής της ενεργητικής μάθησης και της δυναμικής της ομάδας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Πιο συγκεκριμένα αναφέρεται σε εκπαίδευση για γονείς, που εντάσσεται στο χώρο της άτυπης εκπαίδευσης και υλοποιείται στο πλαίσιο ενός φορέα πρόληψης, αποσκοπώντας στην ενίσχυση και ενδυνάμωση των γονιών στο ρόλο τους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει εάν τελικά η υιοθέτηση της ενεργητικής μάθησης και της δυναμικής της ομάδας στην εν λόγω εκπαίδευση ενηλίκων ευνόησαν τη συμμετοχή των μελών της ομάδας στη διαδικασία, την καλή κατανόηση των θεμάτων που προσεγγίστηκαν, και τέλος, αν η συμμετοχή των γονιών στη βιωματική ομάδα τους υποστήριξε στο ρόλο τους. Η εργασία στηρίχθηκε στη μελέτη περίπτωσης μιας εκπαιδευτικής ομάδας γονέων με υιοθέτηση της ποιοτικής προσέγγισης. Ερευνητικές μέθοδοι ήταν η ποιοτική παρατήρηση με την τήρηση ερευνητικού ημερολογίου και η ομαδικά εστιασμένη συνέντευξη. Πλαίσιο κατανόησης της συγκεκριμένης μελέτης αποτέλεσε η ανθρωπιστική και προσωποκεντρική προσέγγιση. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων έδειξε πως η παρακολούθηση της εκπαιδευτικής ομάδας από τους γονείς επέφερε θετικά αποτελέσματα σε επίπεδο συμμετοχής, κατανόησης περιεχομένου αλλά και υποστήριξης στο γονεϊκό τους ρόλο. Τα θετικά αποτελέσματα για τους γονείς προέκυψαν μέσα από δύο άξονες: την ενεργητική μάθηση και τη δυναμική της ομάδας, οι οποίες δημιούργησαν το κατάλληλο πλαίσιο για εκείνους ώστε να μιλήσουν και να επικοινωνήσουν μέσα σε πνεύμα άνεσης, ελευθερίας, κατανόησης, ενδιαφέροντος, διευκόλυνσης, εμπιστοσύνης και οικειότητας, όπως πρεσβεύει και η προσωποκεντρική προσέγγιση. Η δυναμική που αναπτύχθηκε στην εκπαιδευτική ομάδα, η ύπαρξη διευκολυντικού και υποστηρικτικού κλίματος καθώς και η αποδοχή της ενήλικης ιδιότητας των συμμετεχόντων και των ιδιαίτερων αναγκών τους, ήταν τα στοιχεία που συνέβαλαν περισσότερο στη θετική εκπαιδευτική εμπειρία των γονιών. Λέξεις κλειδιά: βιωματική εκπαίδευση, ενεργητική μάθηση, εκπαίδευση γονέων, άτυπη εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOUDOURI%20MARIA.pdf1.3 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.