Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18976
Title: Εκπαιδευτικές ανισότητες και κοινωνικές διαφορές : η κατασκευή της θεσμικής ταυτότητας του/της εκπαιδευτικού επ' αφορμή του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και της εισαγωγής των νέων σχολικών βιβλίων για τη γλωσσική διδασκαλία στο δημοτικό σχολείο
Authors: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΙΝΤΖΙΔΗΣ
Issue Date: 6-Nov-2008
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ παρούσα εργασία αφορά στη μελέτη των Λόγων [Discourses] γύρω από το ΔΕΠΠΣ και τα νέα σχολικά βιβλία που παρήχθησαν την περίοδο Δεκέμβριος 2005 – Νοέμβριος 2006, περίοδο έντονων αντιπαραθέσεων στο χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα το κύριο ερευνητικό ερώτημα είναι: Πώς προσδιορίζεται η εκπαιδευτικήανισότητα από την άποψη της πολιτικής οργάνωσης των εκπαιδευτικών και επ' αφορμή της εισαγωγής των νέων σχολικών βιβλίων γλωσσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Η εργασία διερευνά τη ρητορική με την οποία οργανώνεται η επιλογή του ΠΙ για τη σύνταξη του ΔΕΠΠΣ και την εισαγωγή νέων σχολικών βιβλίων στο δημοτικόσχολείο, την κριτική που ασκήθηκε στο ΔΕΠΠΣ, και τις θέσεις των συνδικαλιστικών παρατάξεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – θέσεις που προέβαλαν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις στην έντυπη και ηλεκτρονική επικοινωνία τους με τους εκπαιδευτικούς αλλά και το ευρύτερο κοινό - σχετικά με το ΔΕΠΠΣ και τα νέα σχολικάβιβλία.ABSTRACTThe present paper is concerned with the study of Discourses that framed the new national curriculum [DEPPS] and the introduction of the new language textbooks to primary education. Specifically this paper examines the ways with which the national curriculum [DEPPS] constructs the institutional identity of teachers from the perspective of language learning, while at the same time it aims to highlight the oppositional discourses that were constructed by the National Teachers' Union [DOE] together with the political groups that comprise it. The main research question is the following: How can educational inequalities be defined from the perspective of teachers' political organizations by taking into account the new national curriculum ([DEPPS] and the introduction of language textbooks in primary educational system.Λέξεις κλειδιάγλωσσική αγωγή - εκπαιδευτική πολιτική - εκπαιδευτικές ανισότητες θεσμική ταυτότητα εκπαιδευτικoύ - προγράμματα σπουδών
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
INTZIDIS%20EVANGELOS.pdf778.93 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.