Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18954
Title: Ο ρόλος του εκπαιδευτή-λειτουργού στην εκπαίδευση-στήριξη των γονέων στις σχολές γονέων
Authors: ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΩΝ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΟΥ
Issue Date: 6-Nov-2008
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΣτην παρούσα εργασία, γίνεται μια πρώτη προσπάθεια να μελετηθεί ο ρόλος του συμβούλου γονέων, τα χαρακτηριστικά του (γνώσεις, ικανότητες, στάσεις), το τι είναι αυτό που τον ικανοποιεί αλλά και τι είναι αυτό που τον δυσκολεύει όπως και το πώς βλέπει τον θεσμό των Σχολών Γονέων στο μέλλον. Η προσέγγιση του θέματος πραγματοποιείται σε επίπεδο θεωρητικό αλλά και σε ερευνητικό. Η θεωρητική προσέγγιση εμπεριέχει βιβλιογραφική αναφορά στον θεσμό των Σχολών Γονέων, την αναγκαιότητά του, στις αξίες της εκπαίδευσης ενηλίκων αλλά και στην έννοια της συμβουλευτικής.Μέσα από την ερευνητική προσέγγιση του ζητήματος γίνεται επεξεργασία του υλικού που συλλέχθηκε με την μέθοδο της συνέντευξης. Δώδεκα σύμβουλοι –συντονιστές ομάδων γονέων των Σχολών Γονέων του ΙΔΕΚΕ– δέχτηκαν να συμμετάσχουν στην παρούσα έρευνα.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν την τάση των συμβούλων να προσδιορίζουν τον ρόλο τους μέσα από τις απαιτούμενες ικανότητες και στάσεις βασιζόμενοι στο προσωποκεντρικό μοντέλο προσέγγισης του Rogers (1961). Αυτό που κυρίως δυσκόλευε τους συμβούλους κατά την άσκηση του λειτουργήματός τους, ήταν η δέσμευση για σταθερή προσέλευση των γονέων, ενώ επίσης εξέφρασαν μια ιδιαίτερη ανάγκη για στήριξη και καθοδήγηση μέσω του αιτήματός τους για θεσμοθέτηση εποπτείας. Όλοι τους φάνηκαν να προσδοκούν και επιθυμούν την συνέχιση του προγράμματος και μετά την λήξη της επιχορήγησης.AbstractThe present study focuses on the role of parent counsellors, their features (knowledge, abilities, attitudes), what fulfills their goals as well as what challenges them and how they view future developments of Parents' School. The approach is attempted on both a theoretical and practical research level. The theoretical part of the research covers bibliographical reference to Parents' School, it's necessity, it's educational value for adults as well as the significance of counselling.Through the research process there is an effort to handle the material selected by means of the interview method. Twelve counsellors-coordinators of parents' groups of the Parents' Schools of IDEKE agreed to participate in this research project.The results showed the participants trend to define their role through the abilities and attitudes needed based upon Carl Rogers' person centered model of approach. What was a difficulty for the counselors was the parents' commitment to attend the meetings while through this research the participants expressed a need for supervision and support. All of the participants seemed to expect the continuity of the Parent's School after the expiry of sponsorship of the program.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File SizeFormat 
CHRISOSTOMIDOU%20AGAPI.zip2.71 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.