Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18926
Title: Επαγγελματικά λύκεια και η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης των διδασκόντων : μαθήματα γενικής παιδείας στο πλαίσιο αυτών : μια μελέτη περίπτωσης
Authors: ΜΑΡΙΑ Θ. ΜΠΙΛΙΑΝΟΥ
Issue Date: 6-Nov-2008
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΤα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) είναι η μετεξέλιξη των Τεχνικών Επαγγελματικών Λυκείων (Τ.Ε.Ε.). Ιδρύθηκαν με το Νόμο 3475 το 2006 και με τη λειτουργία τους επιδιώκεται η ποιοτική αναβάθμιση της δευτεροβάθμιας τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Κάθε εκπαιδευτική αλλαγή προκειμένου να στεφθεί από επιτυχία οφείλει να στηριχθεί στο ανθρώπινο δυναμικό της και να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς κατάλληλα ώστε να αντιμετωπίσουν τις νέες μαθησιακές απαιτήσεις.Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αναδειχθεί η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μαθήματα Γενικής Παιδείας στα ΕΠΑ.Λ., και στόχοι της έρευνας είναι να ανιχνευθούν οι απόψεις, οι αντιλήψεις, οι στάσεις και οι εμπειρίες απέναντι στο θεσμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μαθήματα Γ.Π. στα ΕΠΑΛ, να καταγραφούν και να παρουσιαστούν οι δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές και οι μαθητές κατά τη διδακτική πράξη και τη μαθησιακή διαδικασία κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων Γ.Π. στα ΕΠΑΛ και να διερευνηθούν οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μαθήματα Γ.Π. στα ΕΠΑΛ προκειμένου να γίνει αποτελεσματικότερη η διδασκαλία.Στο πρώτο μέρος διασαφηνίζονται όροι σχετικοί με την έρευνα και επιχειρείται μια σύντομη επισκόπηση της βιβλιογραφίας.Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας, αναπτύσσεται δηλαδή η υπόθεση της εργασίας, οι σκοποί και οι στόχοι της έρευνας, τα ερευνητικά ερωτήματα, η μέθοδος της έρευνας. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα ερευνητικά εργαλεία, η επιλογή του δείγματος, τα προβλήματα και οι περιορισμοί της έρευνας και η εγκυρότητα και η αξιοπιστία της έρευνας.Στο τρίτο μέρος γίνεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας τα οποία συσχετίζονται με την υπόθεση εργασίας και τον σκοπό και τους στόχους της έρευνας, διατυπώνονται γενικά συμπεράσματα όπως προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων των ερωτηματολογίων και γίνεται συζήτηση γύρω από τα ερευνητικά ερωτήματα.ΕΝΝΟΙΕΣ- ΚΛΕΙΔΙΑ- Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.)- Επιμορφωτικές Ανάγκες- Ερωτηματολόγιο- Ποσοτική έρευναABSTRACTVocational High Schools (V.H.S.) are the development of the Technical Vocational High Schools (TVHS). They were founded in virtue of the Law 3475 in 2006 and their operation aims to upgrade the quality of the secondary technical and vocational education. Every educational change, in order to prove successful, shall be supported on its human resources and prepare the educators properly so that they can deal with the new learning requirements.The purpose of this paper is to highlight the necessity of the training of the educators teaching General Education courses at the Vocational High Schools and the objectives of the research are to detect the opinions, conceptions, attitudes and experiences regarding the institution of occupational training of the educators teaching G.E. courses at VHS, register and present the difficulties and problems that both the instructors and students face during the teaching work of the GE courses at the VHS and to explore the training needs of the educators teaching GE courses at V.H.S in order to render teaching more effective.The first part clarifies the terms related to research and a brief literature review is attempted.The second part presents the research methodology, meaning the assumption of the paper is developed, as well as the research objectives and aims, the research questions and method. Then are presented the research tools, the selection of the sample, the problems and restrictions of the research and its validity and reliability.The third part is a presentation of the research results, which are related to the paper's assumption and the research's purpose and objectives, while the general conclusions reached are laid down, as they resulted from the analysis of the data that derived from the questionnaires and a discussion takes place around the researchquestions.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MPILIANOU%20MARIA.pdf1.09 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.