Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18894
Title: Πρακτικές καθηγητών φυσικής αγωγής στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος σε μαθητές της 5ης , 6ης Δημοτικού, που σχετίζονται με τη σωματική αυτοαντίληψη [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΣΥΓΚΟΥΝΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Issue Date: Dec-2013
Abstract: Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι πρακτικές που ακολουθούν οικαθηγητές φυσικής αγωγής στους νομούς Πρέβεζας, Λευκάδας και Ιωαννίνων σταπλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος οι οποίες, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία,φαίνεται να σχετίζονται με την ενίσχυση της σωματικής αυτοαντίληψης τωνμαθητών των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού σχολείου (Ε´ και Στ´). Αναζητήθηκαν,επίσης, οι πιθανές σχέσεις μεταξύ συγκεκριμένων χαρακτηριστικών τωνεκπαιδευτικών (φύλο, προϋπηρεσία και παιδαγωγική κατάρτιση) και της επιλογήςτων παραπάνω πρακτικών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν οι εκπαιδευτικοίΦυσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Πρέβεζας, Λευκάδας καιΙωαννίνων (Ν=116). Οι συμμετέχοντες/ ουσες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο μεκλειστές ερωτήσεις, το οποίο αξιολογούσε τις πρακτικές τους σχετικά με: α) τονπροσανατολισμό του μαθήματος στη δουλειά ή στο εγώ, β) την ενίσχυση τηςαυτονομίας των μαθητών και την αίσθηση της «επιτυχίας» με την επιλογήκατάλληλων ασκήσεων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, γ) την ανατροφοδότησητων μαθητών και δ) το λεξιλόγιο και τη γλώσσα του σώματος.Από την ανάλυση των απαντήσεων βρέθηκε ότι:1. Σχετικά με τον προσανατολισμό του μαθήματος στη δουλειά ή στο εγώ, οικαθηγητές Φυσικής Αγωγής του δείγματός μας δήλωσαν πως χρησιμοποιούν συχνάκαι πολύ συχνά ανταγωνιστικές δραστηριότητες στο μάθημά τους, παρίστανταικυρίως στα ανταγωνιστικά παιχνίδια των μαθητών τους, αφιερώνουν πολύ χρόνο στηδιδασκαλία και στην πρακτική εξάσκηση των κινητικών δεξιοτήτων των μαθητώντους, δίνουν μεγάλη σημασία στη βελτίωση των παραπάνω ικανοτήτων και στηνπροσπάθεια για προσωπική βελτίωση των μαθητών τους και όχι στη νίκη σε έναανταγωνιστικό παιχνίδι.2. Σχετικά με τις πρακτικές που αυξάνουν την αυτονομία των μαθητών, οικαθηγητές Φυσικής Αγωγής του δείγματός μας δήλωσαν σε υψηλά ποσοστά πωςπροσαρμόζουν το επίπεδο δυσκολίας των ασκήσεων στο επίπεδο ικανοτήτων τωνμαθητών και διαφοροποιούν τους κανόνες ώστε να συμμετέχουν ενεργά όλοι οιμαθητές, ενώ δε δίνουν συχνά διαφορετικούς ρόλους κατά τη διάρκεια τουμαθήματος, ούτε επιλέγουν συχνά ασκήσεις οι οποίες επιτρέπουν στους μαθητές νατροποποιούν από μόνοι τους το βαθμό δυσκολίας τους.3. Σχετικά με τον τρόπο παροχής της ανατροφοδότησης, οι καθηγητέςΦυσικής Αγωγής του δείγματός μας δήλωσαν πως δίνουν συχνά ανατροφοδότησηστους μαθητές παρουσία των άλλων παιδιών, ανατροφοδότηση επικεντρωμένη στοσυγκεκριμένο μαθητή σε σχέση με την προηγούμενη επίδοσή του,συγκεκριμενοποιούν τις πληροφορίες της ανατροφοδότησης, προτιμούν να τονίζουντα σωστά σημεία της εκτέλεσης και δίνουν ανατροφοδότηση αμέσως μετά τηνεκτέλεση.4. Σχετικά με το λεξιλόγιο και τη γλώσσα του σώματος, οι καθηγητέςΦυσικής Αγωγής του δείγματός μας δήλωσαν πως παρά τη συχνότερη χρησιμοποίησηθετικών λέξεων και εκφράσεων του σώματος, μερικές φορές χρησιμοποιούν καιαρνητικές λέξεις και εκφράσεις.Αν και, όπως φαίνεται από τις απαντήσεις των καθηγητών Φυσικής Αγωγήςτου δείγματός μας, εφαρμόζονται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους οι συστάσεις τηςβιβλιογραφίας για την ενίσχυση της σωματικής αυτοαντίληψης των μαθητών τωνμεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού σχολείου, φαίνεται πως υπάρχει η αναγκαιότητασυνεχούς επιμόρφωσης των καθηγητών Φυσικής Αγωγής όσο αφορά τις γνώσεις τουςγια την ενίσχυση της σωματικής αυτοαντίληψης των μαθητών τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SYGKLOYNAS%20IOANNHS.pdf530.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.