Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18889
Title: Ανάλυση εικονογράφησης του ελληνικού ιστοχώρου με περιεχόμενο φυσικής
Authors: ΜΑΤΖΑΚΟΣ ΠΕΤΡΟΣ
Issue Date: 6-Nov-2008
Abstract: Περίληψη στα ΕλληνικάΗ παρούσα Διπλωματική Εργασία έχει ως αντικείμενο την ανάλυση της εικονογράφησης των ιστοσελίδων του ελληνικού Διαδικτύου με περιεχόμενο εκλαϊκευμένη Φυσική. Η ανάλυση έγινε με ένα πλέγμα το οποίο επέτρεψε:α) την κατηγοριοποίηση των εικόνων κατά τον τύπο τους, δηλαδή την ταξινόμηση σε κατηγορίες - ρεαλιστικές, συμβατικές και υβρίδια - ανάλογα με το βαθμό συμφωνίας με την ανθρώπινη οπτική αντίληψη.β) Την κατηγοριοποίηση των εικόνων σύμφωνα με το σκοπό σχεδίασης τους σε: Αφηγηματικές, Ταξινομητικές, Αναλυτικές και Μεταφορικές.γ) Τον προσδιορισμό της Τυπικότητας, δηλαδή την εκτίμηση του βαθμού επεξεργασίας του χρησιμοποιούμενου κώδικα εικονογράφησης.ε) Τον προσδιορισμό της Περιχάραξης της εικονογράφησης της επικρατούσας δηλαδή σχέση ισχύος και συμμετοχής των επισκεπτών – αναγνωστών των σχετικών ιστοσελίδων.Με την ανάλυση που σχεδιάστηκε να γίνει δόθηκε η δυνατότητα εκτίμησης και αξιολόγησης των παραπάνω χαρακτηριστικών της εικονογράφησης των ιστοσελίδων του Ελληνικού ιστόχωρου, πράγμα αναγκαίο, καθώς το εκπαιδευτικό υλικό και η ανάλυσή του κατέχουν ολοένα και κεντρικότερη θέση στην παιδαγωγική προβληματική. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού τέθηκαν οι παρακάτω επιμέρους στόχοι της έρευνας, διατυπωμένοι με τα αντίστοιχα ερευνητικά ερωτήματα (στόχοι της έρευνας) Α). Σε ποια κατηγορία -ρεαλιστικές απεικονίσεις, συμβατικές απεικονίσεις, απεικονίσεις υβρίδια- ταξινομούνται οι εικόνες του Ελληνικού ιστόχωρου με εκλαϊκευμένες σελίδες Φυσικής, με βάση τη συμφωνία τους με την ανθρώπινη οπτική αντίληψη; Β). Σε ποια κατηγορία -αφηγηματικές, αναλυτικές, ταξινομητικές και μεταφορικές -ταξινομούνται οι εικόνες των προηγούμενων ιστοσελίδων με βάση τη λειτουργία τους; Γ). Ποια είναι η τυπικότητα των εικόνων; (δηλαδή πόσο επεξεργασμένος είναι ο κώδικας εικονογράφησης;). Δ). Ποια η περιχάραξη της εικονογράφησης; (δηλαδή ποια η σχέση ισχύος και συμμετοχής του επισκέπτη – αναγνώστη των ιστοσελίδων). Ε). Ποια είναι η συσχέτιση του είδους τωνεικόνων με την λειτουργία, την τυπικότητα και την περιχάραξη αυτών; Στ). Ποια είναι η συσχέτιση της λειτουργίας με την τυπικότητα και την περιχάραξη αυτών; Ζ). Ποια είναι η συσχέτιση της τυπικότητα; και την περιχάραξη αυτών;Τα ερωτήματα αυτά συνδέονται άμεσα με τη διερεύνηση της δυνατότητας να αξιοποιηθεί το ελληνικό διαδίκτυο για εκπαιδευτικούς λόγους στο πλαίσιο των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας.Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι:Α). Να αποτυπωθεί η επικρατούσα κατάσταση στην εικονογράφησης του Ελληνικού ιστόχωρου με εκλαϊκευμένες σελίδες Φυσικής σχετικά με: Ι). τον τύπο και τη λειτουργία της. ΙΙ). το βαθμό επεξεργασίας του κώδικα εικονογράφησης (Τυπικότητα). ΙΙΙ). το βαθμό της σχέσης ισχύος και συμμετοχής (Περιχάραξη) που κυριαρχούν στην εικονογράφηση των εν λόγω ιστοσελίδων.Η μέθοδος ανάλυσης και έρευνας στηρίχτηκε στην ανάπτυξη αρχικά μιας πρωτότυπης εσχάρας ανάλυσης των εικόνων των ιστοσελίδων αναφορικά με το σχεδιασμό, το περιεχόμενο και τους εκφραστικούς κώδικες που χρησιμοποιούνται, με τη βοήθεια σχετικής βιβλιογραφίας. Η εσχάρα ανάλυσης βασίστηκε στη χρήση τεχνικών «ανάλυσης περιεχομένου» και «κοινωνιο-σημειωτικής ανάλυσης». Η μεθοδολογία συλλογής του εμπειρικού υλικού στηρίχτηκε στη χρήση ενός φυλλομετρητή (browser) με τη βοήθεια του οποίου έγινε η συλλογή του εμπειρικού υλικού (ιστοσελίδες). Ακόμα, χρησιμοποιήθηκε σχετικό λογισμικό για την αποθήκευση των ιστοσελίδων στην μορφή την οποία είχαν την ημερομηνία της επίσκεψης τους. Δοκιμάστηκε σε αυτή της πρώτης προσέγγισης εσχάρας ανάλυσης το πρώτο μικρό δείγμα ιστοσελίδων και διορθώθηκε-βελτιώθηκε όπου χρειάστηκε.Ακολούθως έγινε η αναζήτηση, η επίσκεψη των υποψήφιων ιστοσελίδων και τέλος η συλλογή του συνολικού δείγματος. Η έρευνα επικεντρώθηκε σε ελληνικές ιστοσελίδες που δεν θα είναι ειδησεογραφικού χαρακτήρα (ιστοσελίδες εφημερίδων, περιοδικών, τηλεοπτικών, ειδησεογραφικών και ραδιοφωνικών σταθμών) και οι οποίες περιέχουν εκλαϊκευμένες πληροφορίες σχετικά με την φυσικο-επιστήμης. Για την ανίχνευση των σχετικών ιστοσελίδων, χρησιμοποιήθηκε η μηχανή αναζήτησης Google σε δικτυακούς τόπους με περιεχόμενο καταγεγραμμένο με ελληνικούς χαρακτήρες. Η σχετική αναζήτηση έγινε με τη χρήση της λέξης κλειδί: Φυσική. Η τελική επιλογή των ιστοσελίδων έγινε με ανάγνωση του περιεχομένων τους ώστε να διασφαλιστεί ότι όντως περιλαμβάνουν εκλαϊκευτικού χαρακτήρα περιεχόμενο που να αφορά την Φυσική Επιστήμη. Τέλος έγινε η ανάλυση και οι σχετικές συσχετίσεις και διατυπώθηκαν σχετικά συμπεράσματα που αφορούν τις ιστοσελίδες που συλλέχτηκαν και διατυπώθηκαν προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.SummaryThis diplomatic project aims at analyzing the illustration of the Greek web pages with public physical science based on a grid of analysis that relies on the acceptance of the illustration of the web pages are a particular semiotic system of communication that conveys its own messages to the visitors. The grid of analysis allows the categorization of the visual images, according to their degree of accordance with the human visual perception to realistic, conventional and hybrid representations and according to their function to narrative, classificational, analytical and metaphorical representations. It also allows the determination of Formality, that is allows estimating the degree of treatment of used code of illustration and finally allows the determination of Perjharaxis of illustration that is to say relation of force and attendance of the web pages visitors.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MATZAKOS%20PETROS.pdf697.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.