Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18862
Title: Η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτών στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Issue Date: 6-Nov-2008
Abstract: Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να διερευνήσει τους προσδιοριστικούς παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτών στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΚΕΕ).Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν στο σύνολο 118 εκπαιδευτές ενηλίκων, οι οποίοι διδάσκουν στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης. Για τη διερεύνηση της ικανοποίησης των εκπαιδευτών ενηλίκων στα ΚΕΕ χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Καταγραφής Επαγγελματικής Ικανοποίησης (ΚΕΙ, Koustelios , Bagiatis, 1997).Από τα αποτελέσματα των έξη διαστάσεων της επαγγελματικής ικανοποίησης φαίνεται ότι στο σύνολό τους οι εκπαιδευτές ενηλίκων στα ΚΕΕ είναι αρκετά ικανοποιημένοι από τον άμεσο προϊστάμενό τους, από τη φύση της εργασίας και από τις συνθήκες που επικρατούν κατά τη διάρκεια της εργασίας τους. Λιγότερο ικανοποιημένοι δήλωσαν από την εταιρεία στην οποία εργάζονται. Αντίθετα εμφανίζονται δυσαρεστημένοι από το μισθό τους και από τις δυνατότητες που τους παρέχει ο συγκεκριμένος εργασιακός χώρος για προαγωγή και εξέλιξη.      Η ερευνητική διαδικασία επίσης, έδειξε ότι η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτών στα ΚΕΕ δεν διαφοροποιείται ως προς το φύλλο, καθώς και ότι η χρονολογική ηλικία των εκπαιδευτών δεν σχετίζεται με καμία διάσταση της επαγγελματικής ικανοποίησης. Ως προς το μορφωτικό επίπεδο των εκπαιδευτών η ανάλυση έδειξε ότι στατιστικά σημαντικές διαφορές εμφανίζονται μόνο στη διάσταση «οργανισμός ως σύνολο», όπου οι απόφοιτων των ΑΕΙ έχουν μειωμένη τιμές ως προς τους απόφοιτους των ΤΕΙ.  Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι στη διάσταση «αποδοχές» οριακά δεν εμφανίστηκαν διαφορές.Συμπερασματικά, οι εκπαιδευτές στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων λαμβάνουν ένα μεγάλος μέρος της ικανοποίησης από την φύση της δουλειάς τους, την διατηρητέα επιτήρηση και τις συνθήκες δουλειάς παρά τις οποιεσδήποτε διαφορές στα κοινωνικοοικονομικά και πολιτιστικά πλαίσια τα οποία βρίσκονται.  Οι διαπροσωπικές σχέσεις στην εκπαιδευτική μονάδα με τους συναδέλφους και τους προϊσταμένους θέτουν σε δεύτερη μοίρα τη δυσαρέσκεια για το μισθό και από τις περιορισμένες ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη και επιμόρφωση. Η διαχείριση των ΚΕΕ χρειάζεται την υιοθέτηση πολλαπλών στρατηγικών, οι οποίες συνδέονται με την ικανοποίηση των συστατικών ομάδων του οργανισμού, με σημαντικότερες αυτές των εκπαιδευομένων και των εκπαιδευτών τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ATHANASIOU%20NIKOLAOS.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.