Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18840
Title: Η συμβολή του παιχνιδιού της μουσικοκινητικής αγωγής στη δημιουργική σκέψη παιδιών προσχολικής ηλικίας [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
Issue Date: 6-Nov-2008
Abstract: Όσο το ενδιαφέρον για τη δημιουργικότητα αυξάνεται οι παιδαγωγοί έχουν αρχίσει νααναζητούν τρόπους ενίσχυσης του δημιουργικού δυναμικού των μαθητών. Ο στόχοςτης παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της επίδρασης του παιχνιδιού τηςμουσικοκινητικής αγωγής στη δημιουργικότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας.Συγκεκριμένα θα μελετηθεί η επίδραση ενός προγράμματος μουσικοκινητικήςαγωγής στην ευχέρεια, στην ευελιξία, στην τελειοποίηση και στην πρωτοτυπία τηςσκέψης παιδιών νηπιαγωγείου.Πρόκειται για μια πειραματική έρευνα που εφαρμόστηκε σε δύο συστεγαζόμενατμήματα ενός νηπιαγωγείου. Οι μαθητές του ενός τμήματος αποτέλεσαν τηνπειραματική ομάδα και του αλλού την ομάδα ελέγχου. Το πρόγραμμα των διδακτικώνπαρεμβάσεων εφαρμόστηκε στην πειραματική ομάδα (15 μαθητές), περιλάμβανε 16μαθήματα και είχε διάρκεια περίπου 3 μηνών.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως το ποσοστό αύξησης της ευελιξίας, τηςευχέρειας και της τελειοποίησης στην πειραματική ομάδα, μετά την ολοκλήρωση τωνδιδακτικών παρεμβάσεων, είναι στατιστικά σημαντικό και μεγαλύτερο από τααντίστοιχα ποσοστά αύξησης στην ομάδα ελέγχου. Όσον αφορά στην πρωτοτυπία,παρατηρήθηκε πως αυξήθηκε τόσο στην πειραματική ομάδα όσο και στην ομάδαελέγχου αλλά η διαφορά ανάμεσα στα αποτελέσματα των δυο ομάδων δεν είναιστατιστικά σημαντική.Επιπροσθέτως αναδείχθηκε η αύξηση της ελευθερίας έκφρασης, της τάσης γιαεξερεύνηση και πειραματισμό και της αμφισβήτησης του κοινώς αποδεκτού ωςσυνέπεια της εφαρμογής των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.Τα αποτελέσματα σχολιάστηκαν λεπτομερώς μέσα από τη συσχέτιση τωνμεταβλητών που μελετήθηκαν. Επίσης αναδείχθηκαν στοιχεία για το σχεδιασμό καιτη φιλοσοφία των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.Μελλοντικές έρευνες θα πρέπει να επικεντρωθούν στους τρόπους ανάπτυξης τηςδημιουργικής σκέψης μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και στοδιαχωρισμό των συμπληρωματικών συνθηκών που θα πρέπει να υποστηρίζονται.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
XRONOPOULOU%20ELENH.pdf9.34 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.