Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18373
Title: Διερεύνηση της υποστηρικτικής και εκπαιδευτικής διάστασης της ΟΣΣ του ΕΑΠ μέσα από τις αντιλήψεις των φοιτητών του [Cd-rom] : η περίπτωση των μεταπτυχιακών φοιτητών φοιτητών των ΠΣ ΕΚΕ και ΕΚΠ από την περιφέρεια της Ηπείρου : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΕΣΚΑΣ
Issue Date: 14-Jan-2008
Abstract: Στις σπουδές με τη μεθοδολογία της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης η υποστήριξη των ενηλίκων σπουδαστών παίζει σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική διεργασία. Είναι συνήθως απαραίτητη, προκειμένου αυτοί να ανταποκρίνονται στη μελέτη, τις εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις και να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες που συναντούν στην πρόοδο των σπουδών τους. Η Ομαδική Συμβουλευτική Συνάντηση στα Προγράμματα Σπουδών του ΕΑΠ αποτελεί ένα αποτελεσματικό υποστηρικτικό εργαλείο στην πορεία των σπουδών. Δίνει τη δυνατότητα για πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία μεταξύ διδάσκοντος και διδασκομένου αλλά και μεταξύ όλων των μερών της εκπαιδευτικής ομάδας. Είναι δυνατόν να δημιουργηθεί ένα κλίμα εποικοδομητικής μάθησης, υποστήριξης και εμψύχωσης των φοιτητών προς την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών για την υποστηρικτική και εκπαιδευτική διάσταση της ΟΣΣ στο ΕΑΠ. Για το σκοπό αυτό επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος διεξαγωγής της έρευνας. Οι συμμετέχοντες σε αυτήν ήταν μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΕΑΠ, από την περιφέρεια της Ηπείρου, που παραχώρησαν ατομική συνέντευξη ημιδομημένου τύπου. Μέσω της συνέντευξης εκφράστηκαν οι απόψεις, οι προσδοκίες και οι προτάσεις τους για τα τεκταινόμενα στην ΟΣΣ, τις δυσκολίες και προβλήματα που επισημαίνουν, την υποστήριξη που είχαν και τη συμβολή της στην ολοκλήρωση των σπουδών τους. Η έρευνα έδειξε ότι οι φοιτητές θεωρούν αναγκαία και επιζητούν τόσο τη γνωστική όσο και τη συναισθηματική υποστήριξή τους, βλέπουν την ΟΣΣ ως χώρο ανάπτυξής της, ζητούν ο διδάσκων να σχεδιάζει την ΟΣΣ με τη συμμετοχή τους, να εγκαθιδρύει κλίμα ομάδας, εμπιστοσύνης και συνεργασίας, με αποτέλεσμα την άμβλυνση της αίσθησης της «απομόνωσης» στην κατ´ ιδίαν μελέτη, την ενθάρρυνση και εμψύχωσή τους στην πρόοδο των σπουδών. Πιστεύουν ακόμη, ότι οι μορφές και οι τεχνικές εκπαίδευσης στην ΟΣΣ, που προωθούν την ενεργητική τους συμμετοχή, έχουν ουσιαστικά εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Η ενίσχυση των υποστηρικτικών προσπαθειών από τους διδάσκοντες θα συνέβαλε στην ενθάρρυνση της αυτενέργειας και της συνεργασίας μεταξύ των φοιτητών, στην πληρέστερη ικανοποίηση εκπαιδευτικών αναγκών και επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DESKAS%20NIKOLAOS.pdf1.49 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.