Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18372
Title: Αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας των προγραμμάτων σπουδών των Σ.Δ.Ε. [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΔΗΜΗΤΡΑ Γ. ΒΑΡΓΙΑΜΗ
Issue Date: 14-Jan-2008
Abstract: Τα ζητήματα της διδακτικής μεθοδολογίας που αφορούν, κυρίως, τουςενήλικες εκπαιδευόμενους εντάσσονται σε μια ερευνητική περιοχή εμφανώςπαραμελημένη για τα Ελληνικά εκπαιδευτικά πράγματα. Η σημασία και η επιλογήόμως των διδακτικών τεχνικών έχει αναγνωριστεί από τη διεθνή βιβλιογραφία. Κατάαυτόν τον τρόπο, τα σχετικά ζητήματα αντιμετωπίζονται στο πλαίσιο, που επιχειρούντην εκπαιδευτική αλλαγή, ανανεώνοντας τις αντιλήψεις και τις απόψεις για τιςεκπαιδευτικές μεθόδους διδασκαλίας, και ειδικά όταν αυτές απευθύνονται ή αφορούνενήλικες.Οι διδακτικές μέθοδοι που ακολουθούνται και υιοθετούνται σταπρογράμματα των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας, θέτουν πολλαπλές προκλήσεις σεόλους τους φορείς της εκπαιδευτικής ευθύνης, προκειμένου να ανταποκριθούν στηνοργάνωση και διευθέτηση προγραμμάτων, με τις αντίστοιχες διδακτικές μεθόδους,που να ανταποκρίνονται στις κοινωνικές μεταβολές.Σ´αυτά τα πλαίσια, πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα, μέσω τωνσυνεντεύξεων των εκπαιδευομένων των ΣΔΕ , οι οποίοι άλλωστε είναι και οι άμεσαεμπλεκόμενοι, με σκοπό να αναδείξουμε τα σχετικά θέματα και να προκαλέσουμε τηνευαισθητοποίηση των ιδίων σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευσή τους.Οριοθετήσαμε το ρόλο τους, ανιχνεύοντας παράλληλα τις αντιλήψεις και τις στάσειςτους.Από την ανάλυση, ερμηνεία, επεξεργασία των δεδομένων οδηγηθήκαμε στιςπαρακάτω διαπιστώσεις:Γενικότερα οι καινοτόμες και συμμετοχικές διδακτικές μέθοδοι συμβάλλουνστην σύνδεση των γνώσεων με την καθημερινή ζω, στο να αναπτυχθούν καικαλλιεργηθούν στάσεις και δεξιότητες , κυρίως κοινωνικές αλλά και να προωθηθεί ηατομική και κοινωνική ανάπτυξη.Οι διαθεματικές προσεγγίσεις διδασκαλίας, που από τη φύση τους αποτελούνένα δύσκολο εγχείρημα μια και συνδυάζουν δύο και τρεις γραμματισμούς,αποτελούν μια πρόκληση για τη διδασκαλία συνεισφέροντας τα μέγιστα στηνολιστική θεώρηση της μάθησης και στο μετασχηματισμό της προϋπάρχουσαςγνώσης.Προς επίρρωση όλων αυτών αξιολογήθηκαν οι απόψεις, αντιλήψεις των ίδιωντων εκπαιδευόμενων του ΣΔΕ Τρικάλων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BARGIAMI%20DIMITRA.pdf692.61 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.