Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18370
Title: Ο σύγχρονος ρόλος της δια βίου μάθησης στην εκπαίδευση του πολίτη για την κοινωνική συνοχή [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΚΑΛΛΙΟΠΗ Γ. ΑΝΔΡΕΟΥ
Issue Date: 14-Jan-2008
Abstract: Η παρούσα Διπλωματική Εργασία φιλοδοξεί να διερευνήσει το ρόλο της διάβίου μάθησης σε σχέση με την εκπαίδευση του πολίτη και την κοινωνική ένταξη -συνοχή. Σκοπός της είναι να εξετάσει αν η διά βίου μάθηση, όπως ερμηνεύεταισήμερα από τις σύγχρονες κοινωνίες, παίρνει τη μορφή ανθρωπιστικού κινήματος καιδιεκδικεί την ποιότητα και ισότητα της πρόσβασης για όλους τους πολίτες με τηδημιουργία ευκαιριών μάθησης, ή υποχωρεί υπό την πίεση του νέουπαγκοσμιοποιημένου σκηνικού που επιβάλλει τους νόμους της αγοράς, ανάγονταςτην απασχολησιμότητα σε κυρίαρχο παράγοντα. Για το λόγο αυτό, χρησιμοποιείταιβιβλιογραφία που εδραιώνει την αμφίδρομη σχέση διά βίου μάθησης ενεργού πολίτηκαι τα οφέλη της για τον κοινωνικό ιστό, αλλά και επισημαίνει τις επιδράσεις πουεπιδέχεται η σχέση αυτή από εξωγενείς παράγοντες και μπορεί να αλλοιώσουν τοζωτικό νόημα και τη σημασία της.Η έρευνα διεξάγεται με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου. Πηγέςαποτελούν κείμενα κομβικής σημασίας για την Ευρωπαϊκή και την Ελληνικήεκπαιδευτική πολιτική για τη διά βίου μάθηση τα οποία επισημαίνουν σημεία πουθεμελιώνουν το βασικό επιχείρημα του σκοπού της Διπλωματικής. Κυρίαρχο εύρημαμε βάση τους άξονες της ισότητας και της ποιότητας, είναι η αντίφαση ανάμεσα στιςδιακηρύξεις για τη διά βίου μάθηση (οι οποίες περιλαμβάνουν αξίες και ιδανικά πουμπορούν να επιφέρουν την κοινωνική αρμονία) και τις δράσεις που τις ακολουθούν(οι οποίες περιστρέφονται γύρω από τις αρχές της απασχολησιμότητας σχεδόναποκλειστικά και για εξυπηρέτηση της παγκοσμιοποίησης).
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANDREOU%20KALLIOPI.pdf946.75 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.