Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18366
Title: Σύγκριση συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του ΕΑΠ, ως προς τη μαθησιακή διαδικασία, μέσα από τις αντιλήψεις φοιτητών, που βίωσαν και τα δύο συστήματα [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ-ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Issue Date: 14-Jan-2008
Abstract: Η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΑεξΑΕ) είναι μια μέθοδοςεκπαίδευσης, που άρχισε να εφαρμόζεται συστηματικά στην Ελλάδα τα τελευταία 10χρόνια μόνο από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), το οποίο παρέχει σπουδέςσε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, αποκλειστικά με τη μέθοδο αυτή. Ταυπόλοιπα ιδρύματα χρησιμοποιούν την παραδοσιακή συμβατική μέθοδο σπουδών.Η έρευνα αυτή σχεδιάστηκε για να διερευνήσει αν και που διαφέρει η ποιότητατης παρεχόμενης μάθησης που προσφέρουν, τόσο η ΑεξΑΕ όσο η συμβατικήεκπαίδευση, μέσα από τις αντιλήψεις 35 επιστημόνων, που είχαν το χαρακτηριστικό ναέχουν βιώσει σε επίπεδο μεταπτυχιακών σπουδών και τα δύο συστήματα εκπαίδευσης.Χρησιμοποιήθηκε όργανο μέτρησης που στηρίχτηκε τόσο σε κριτήρια πουαναφέρονται στο Ν.3374/2005 για τη διασφάλιση της ποιότητας στην τριτοβάθμιαεκπαίδευση, όσο και σε προηγούμενες έρευνες.Το ειδικά σχεδιασμένο ερωτηματολόγιο είχε τις βασικές ερωτήσεις του, με 42μεταβλητές που επηρεάζουν ή καθορίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης μάθησης, σεπενταβάθμια κλίμακα και σε 4 περιεκτικούς άξονες: Εκπαιδευτικό προσωπικό,Μορφή προγράμματος σπουδών και εκπαιδευτικής διαδικασίας,Πολυμορφικότητα εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών τεχνικών καιΔιοικητική υποστήριξη και υποδομή. Αντίστοιχες απαντήσεις δόθηκαν και για ταδύο συστήματα εκπαίδευσηςΧρησιμοποιήθηκε πενταβάθμια κλίμακα (καθόλου, λίγο, αρκετά, πολύ, πάραπολύ) με ποσοτική αντιστοίχηση (0, 25, 50, 75, 100), ώστε να γίνονται κατανοητές οιτιμές των δεικτών ποιότητας σε εκατονταβάθμια κλίμακα.Τα αποτελέσματα της έρευνας μέσα από τις συγκεντρωτικές μέσες τιμές τωνδεικτών ποιότητας των 42 μεταβλητών που χρησιμοποιήθηκαν, κυμάνθηκαν από 24,25έως 79,25 για τη συμβατική εκπαίδευση και 39 έως 81 για την ΑεξΑΕ.Οι μέσες τιμές των δεικτών ποιότητας ανά άξονα κυμάνθηκαν από 43,85 έως54,85 για τη συμβατική εκπαίδευση και 50,2 έως 65,425 για την ΑεξΑΕ.Σε τρεις άξονες (Εκπαιδευτικό προσωπικό, Μορφή προγράμματος σπουδώνκαι εκπαιδευτικής διαδικασίας, Πολυμορφικότητα εκπαιδευτικού υλικού καιεκπαιδευτικών τεχνικών) υπερτερεί η ΑεξΑΕ. Στον τέταρτο άξονα Διοικητικήυποστήριξη και υποδομή δεν φαίνεται να διαφέρουν τα δύο συστήματα.Οι δείκτες ποιότητας σε 8 από τις 42 μεταβλητές δεν δείχνουν στατιστικάσημαντική διαφορά στα δύο συστήματα εκπαίδευσης. Σε 5 δείχνουν να υπερτερεί τοσυμβατικό σύστημα και σε 29 μεταβλητές δείχνουν υπεροχή στην ΑεξΑΕ.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FOROPOULOU%20KOSTANTINA.pdf1.02 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.