Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18348
Title: Συγκλίσεις και αποκλίσεις των προγραμμάτων για μετανάστες πρόσφυγες και παλιννοστούντες αναφορικά με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων [Cd-rom] : καταγραφή από τα προγράμματα εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στα ΚΕΚ του Ν. Αττικής : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΤΖΑΝΝΕΤΟΥ ΒΗΘΛΕΕΜ
Issue Date: 14-Jan-2008
Abstract: Η Ελλάδα, ιδιαίτερα μετά την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων από χώραμεταναστευτική που ήταν, έχει μετατραπεί σε χώρα υποδοχής μεταναστών.Έχουμε ταυτόχρονα πολιτισμικές, κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές, όπου κράτοςκαι πολίτες βρίσκονται σε διαδικασία προσαρμογής και αντιμετώπισης τωνπροβλημάτων που ακολουθούν την αλλαγή αυτή.Η εκμάθηση της γλώσσας της χώρας υποδοχής είναι απαραίτητη, έχει άμεση σχέση μετην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη των μεταναστών, προσφύγων καιπαλιννοστούντων, αλλά ταυτόχρονα βοηθά και τους πολίτες της χώρας να τουςαποδεχτούν και να τους εντάξουν. Ακόμα, συμβάλλει στη μεταξύ τους πολιτισμικήανταλλαγή αλλά και στην προσωπική ολοκλήρωση και εξέλιξη.Με την έρευνα αυτή επιχειρούμε να διερευνήσουμε τις συγκλίσεις και αποκλίσεις τωνπρογραμμάτων εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης γλώσσα, που απευθύνονται σεευάλωτες κοινωνικές ομάδες -μετανάστες, πρόσφυγες και παλιννοστούντες- από τιςαρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων.Διερευνάται κατά πόσο τα προγράμματα αυτά σχεδιάζονται, οργανώνονται καιυλοποιούνται με βάση τις αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων και τα ιδιαίτεραχαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων, ώστε να τους βοηθήσουν νααποκτήσουν την ικανότητα να κατανοούν και να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγοστο φιλικό, κοινωνικό, επαγγελματικό χώρο και ταυτόχρονα να ενταχθούν στο νέο τουςπεριβάλλον.Υποθέτουμε ότι τα προγράμματα αυτά ακολουθούν τις αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων,κατά το σχεδιασμό την οργάνωση και υλοποίηση τους και επιλέγουμε τη διαδικασίατων συνεντεύξεων από εκπαιδευόμενους/νες, εκπαιδευτές/τριες και στελέχη των ΚΕΚ,για να διαπιστώσουμε αν επαληθεύονται οι υποθέσεις μας.Από τις συνεντεύξεις που πήραμε διακρίνουμε σε αρκετές περιπτώσεις διάστασημεταξύ υποθέσεων και αποτελεσμάτων της έρευνας.Τα αποτελέσματα της έρευνας ας ελπίσουμε να φανούν χρήσιμα στους φορείς που θαπρογραμματίσουν, οργανώσουν και υλοποιήσουν τα επόμενα προγράμματα εκμάθησηςελληνικής γλώσσας αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα κατάρτισης και εκπαίδευσηςενηλίκων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TZANNETOU%20BITHLEEM.pdf645.57 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.