Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18347
Title: Μελέτη με αντικείμενο την καθολική πρόσβαση τυφλών ατόμων και ατόμων με προβλήματα όρασης σε ηλκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΣΚΑΤΖΟΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Issue Date: 14-Jan-2008
Abstract: Η πρόσβαση στην πληροφορία παρόλο που αποτελείκεκτημένο δικαίωμα, δεν είναιτο ίδιο εύκολη για όλεςτιςομάδεςανθρώπων. 'τομα με αναπηρίες(π.χ με προβλήματακινητικάήμε προβλήματα όρασης) αντιμετωπίζουν δυσκολίες, καθώςείτε δε συντρέχουν σεμεγάλο βαθμό οι κατάλληλεςσυνθήκεςείτε δεν είναι διαθέσιμοςο κατάλληλοςεξοπλισμός,για να έχουν πρόσβαση στην επιθυμητήπληροφορία. Η πληροφορία και κατ επέκταση ηγνώση και η εκπαίδευση είναι δημόσια αγαθά, η πρόσβαση στα οποία πρέπει να είναι εφικτήαπόοποιονδήποτε το επιθυμεί, χωρίςαποκλεισμούςσε άτομα με δυσκολίεςπρόσβασηςήαναπηρίες. Ιδιαίτερα στη σύγχρονη εποχήπου υπάρχει καταιγισμός πληροφοριών και ηκοινωνία μαςδιαμορφώνεται βαθμιαία σε «Κοινωνία τηςΓνώσηςκαι τηςΠληροφορίας».Ωστόσο, τα άτομα με αναπηρίες(ΑμεΑ) και ειδικότερα τα άτομα με προβλήματαόρασηςδεν μπορούν να ωφεληθούν απότο «συνηθισμένο» ηλεκτρονικόεκπαιδευτικόυλικόπου κυριαρχείγια παράδειγμα στη συλλογήμιαςψηφιακήςβιβλιοθήκης, ούτε απότον«συνηθισμένο» τρόπο διαχείρισηςκαι εμφάνισηςτων ψηφιακών πληροφοριών (π.χ. οθόνεςΗ/Υ, εκτυπώσειςαπόκοινούςεκτυπωτές). Παρουσιάζει λοιπόν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ναδιερευνηθούν ο βαθμός αξιοποίησηςτηςνέαςΥποστηρικτικήςΤεχνολογίαςΠροσαρμογών(ΥΤΠ) απότα άτομα με προβλήματα όρασηςμε σκοπότην πρόσβαση τουςσε ψηφιακόεκπαιδευτικόυλικόκαθώςκαι οι στάσεις/αντιλήψειςτουςσχετικάμε τουςπαράγοντεςπουθεωρούν ότι εμποδίζουν την καθολικήτουςπρόσβαση στο υλικόαυτό.Η ανάδειξη του ψηφιακούεκπαιδευτικούυλικούωςενόςαπότουςπιο βασικούςσυντελεστέςστην ψηφιακήμάθηση (e-learning) είναι πλέον γεγονός. Ψηφιακή/Ηλεκτρονικήμάθηση δεν είναι δυνατόνα υπάρξει χωρίςψηφιακό/ηλεκτρονικόεκπαιδευτικόυλικό. Έτσιλοιπόν η εργασία αυτήπροτίθεται, να διερευνήσει ουσιαστικάτην προσβασιμότητα τωνατόμων με προβλήματα όρασηςστη σύγχρονη ψηφιακήμάθηση (e-learning), η οποία«ενσαρκώνεται» κυρίωςστο πλαίσιο προγραμμάτων εξ αποστάσεωςεκπαίδευσης.Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείςαπότα παραπάνω, ότι το ζήτημα τηςκαθολικήςπροσβασιμότηταςστην «Κοινωνία τηςΓνώσηςκαι τηςΠληροφορίας» των ΑμεΑ, αποτελείόχι μόνο αντικείμενο συζητήσεων αλλάπρωτίστωςαναφαίρετο δικαίωμα, που χρίζειουσιαστικήςδιερεύνησηςκαι μελέτης, με σκοπόνα απασχολήσει σοβαράτόσο τουςδιαμορφωτέςτηςσύγχρονηςεκπαιδευτικήςπολιτικήςόσο και τουςυπεύθυνουςπαραγωγής,διακίνησηςκαι διαχείρισηςτης«πληροφορίας». Πόσο μάλλον σήμερα που η φιλοσοφία τηςΑνοικτήςκαι Εξ ΑποστάσεωςΕκπαίδευσηςέρχεται να δώσει απαντήσειςκαι λύσειςσε μιασειράεμποδίων και δυσχερειών που δημιουργούν για τα άτομα με προβλήματα όρασηςταπαραδοσιακάσυστήματα εκπαίδευσης.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SKATZOURI%20ANASTASIA.pdf1.56 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.