Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18333
Title: Κοινωνικές δεξιότητες και ανάπτυξη επιχειρηματικότητας : εφαρμογή σε επιχειρήσεις επιχορηγούμενες από τον Ο.Α.Ε.Δ.
Authors: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΝΑΣΙΟΠΟΥΛΟΥ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ παγκοσμιοποίηση του εμπορίου και κατ' επέκταση του εργατικού δυναμικού επέφερε αλλαγές σε παραδοσιακούς κανόνες, που για χρόνια ρύθμιζαν την επαγγελματική ζωή και την εν γένει πορεία της σταδιοδρομίας του ατόμου, μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον από το Τεϋλορικό μοντέλο της εξειδίκευσης, προς το μοντέλο του εργαζόμενου πολλαπλών καθηκόντων, όπου δίνεται έμφαση στην ικανότητα του ανθρώπου να διαχειρίζεται τις αλλαγές, να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και κυρίως να αφομοιώνει και να αποκτά νέες γνώσεις. Σένα τέτοιο, ταχύτατο εξελισσόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, έχει γίνει αντιληπτό, ότι το μέλλον και η επιτυχία μιας επιχείρησης βασίζεται εξ ολοκλήρου στον παράγοντα «άνθρωπο», ανεξάρτητα αν αυτός διοικεί ή διοικείται. Συνεπώς, σε κάθε γνήσια προσπάθεια μιας σύγχρονης επιχείρησης να βελτιώσει τις επιδόσεις της και να γίνει ανταγωνιστική, σημαντική προϋπόθεση είναι η ουσιαστική συμμετοχή των εργαζομένων , σε όλα τα επίπεδα, οι οποίοι πρέπει να είναι σε θέση να συνεργάζονται μεταξύ τους, να διαχειρίζονται τις αλλαγές, να χαρακτηρίζονται από υψηλή ευελιξία και προσαρμοστικότητα, να βρίσκουν δημιουργικές λύσεις και να αντιμετωπίζουν κρίσιμες ή δύσκολες περιστάσεις.Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο άνθρωπος χρειάζεται τέτοια χαρακτηριστικά, όχι μόνο για να διαχειρίζεται τις αλλαγές σε εργασιακό επίπεδο, αλλά και να αναπτύσσεται δημιουργικά , οδηγούν στο συμπέρασμα ότι, ο σύγχρονος ενήλικος πρέπει να διαθέτει κοινωνικές ικανότητες όπως, αυτοπεποίθηση, αυτοέλεγχο, όραμα, οργάνωση, προγραμματισμό, ηγεσία, δημιουργικότητα, προσαρμοστικότητα, ευελιξία, επικοινωνία , ομαδικότητα και επιρροή.Με την παρούσα μελέτη επιχειρείται ο εντοπισμός εκείνων των κοινωνικών ικανοτήτων του ατόμου, που συνδέονται με την ανάληψη και την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας , καθώς και τη διερεύνηση των τάσεων στις κοινωνικές ικανότητες, που αναζητούν, μεταξύ άλλων, οι σύγχρονες επιχειρήσεις από το προσωπικό τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Τα αποτελέσματα προέκυψαν μέσα από πρωτογενή έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε επιχειρηματίες/επιχειρήσεις οι οποίες έχουν υλοποιήσει προγράμματα ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης (Λ.Α.Ε.Κ.), μέσω Ο.Α.Ε.Δ., στον Ν.Αχαΐας, κατά την τριετία (2004-2006), προκειμένου να αναπτύξουν την ανταγωνιστικότητα και την επιχειρηματικότητά τους.Τα συμπεράσματα αυτής, μπορεί να αξιοποιηθούν προκειμένου να εξαχθεί μια πρόταση διαμόρφωσης θεματικών αντικειμένων κατάρτισης, στην ανάπτυξη των Κοινωνικών Ικανοτήτων του ατόμου στο σύστημα της Συνεχιζόμενης Κατάρτισης. Επίσης, μπορεί να συσχετισθούν με όσα απαντώνται στη βιβλιογραφία και με τα πορίσματα συναφών ερευνητικών προσεγγίσεων, σχετικά με την αναγκαιότητα ανάπτυξης των Κοινωνικών Ικανοτήτων του ατόμου για την προσωπική και επαγγελματική του εξέλιξη .
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.