Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18332
Title: Διδακτικές προσεγγίσεις της πληροφορικής-μέθοδοι διδασκαλίας που εφαρμόζονται σε προγράμματα εκπαίδευσης γύρω από τη χρήση των νέων τεχνολογιών στα πλαίσια της μετα-δευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης ενηλίκων (η περίπτωση των δημόσιων ΙΕΚ)
Authors: ΒΙΤΟΥΛΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠερίληψηΣτα πλαίσια του παρόντος πονήματος εξετάζονται οι διδακτικές προσεγγίσεις της πληροφορικής, στα πλαίσια των μεθόδων διδασκαλίας που εφαρμόζονται σε προγράμματα εκπαίδευσης γύρω από τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στα πλαίσια της μετα-δευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης ενηλίκων. Πιο συγκεκριμένα εξετάζεται η περίπτωση των Δημοσίων ΙΕΚ της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για έρευνα επισκόπησης, περιγραφικής διάστασης, προκαταρκτικού επιπέδου, ανιχνευτικού χαρακτήρα. Η ερευνητική μέθοδος που επιχειρείται είναι συνδυασμός της υποθετικο-παραγωγικής και της αναλυτικής επαγωγικής μεθοδολογίας. Αντικείμενο ενδιαφέροντος της αποτελεί η ανίχνευση των διδακτικών πρακτικών (διδακτικές ρουτίνες - τεχνικές) και μεθόδων διδασκαλίας μαθημάτων σχετικών με την πληροφορική, που εφαρμόζονται στα δημόσια ΙΕΚ.Το ερευνητικό πρόβλημα που διαπραγματεύεται αφορά στο κατά πόσο στα πλαίσια της θεσμικής επαγγελματικής κατάρτισης που διεξάγεται μέσα από τα δημόσια ΙΕΚ, επιχειρείται η κατάρτιση με οργανωμένο και συγκροτημένο τρόπο προσέγγισης που έχει χαρακτήρα συνειδητοποιημένου διδακτικού ερείσματος και συνθέτει κάποιο είδος διδακτικής μεθοδολογίας, που θα μπορούσε να προσδιοριστεί ως «μέθοδος» και να περιγραφεί, ή εάν απλά συμβαίνει να αποτελούν στοιχειώδη ανταπόκριση των εκπαιδευτών στα διδακτικά τους καθήκοντα, με καθαρά εμπειρικό χαρακτήρα. Σύμφωνα με την ερευνητική μας υπόθεση, οι εκπαιδευτές στερούμενοι σχετικής κατάρτισης διδάσκουν χωρίς συνειδητοποιημένη διδακτική μέθοδο, παρά ακολουθώντας εμπειρικές συμπεριφορές, παρακάμπτοντας θεμελιώδης μαθησιακές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων.Εφαρμόστηκαν τα ερευνητικά εργαλεία δύο διαφορετικών δομημένων αυτοσχέδιων ερωτηματολογίων που απευθύνονταν τόσο στους εκπαιδευτές όσο και προς τους καταρτιζόμενους, καθώς και της ημι-δομημένης συνέντευξης με εκπαιδευτές.Ο πληθυσμός του δείγματος προέρχονταν από έξι δημόσια ΙΕΚ της Θεσσαλονίκης και αποτελούνταν από 108 εκπαιδευτές πληροφορικής (εκ των οποίων οι 16 συνεντευξιάστηκαν) και 344 καταρτιζόμενους. Ως ερευνητική ένδειξη της κύριας υπόθεσης εργασίας μας φάνηκε ότι, οι εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ που διδάσκουν μαθήματα σχετικά με την πληροφορική, παρά το γεγονός ότι στερούνται τυπικής κατάρτισης σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας, διενεργούν τη διδασκαλία των μαθημάτων πληροφορικής ακολουθώντας κάποιας μορφής «μεθόδων» διδακτικής μεθοδολογίας που  διαφαίνεται ότι σέβεται στοιχεία θεμελιωδών αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων. Στην ανάπτυξη της εργασίας μας παραθέτονται και αναλύονται περαιτέρω προκύπτοντα ερευνητικά πορίσματα που στηρίζουν την προαναφερόμενη ένδειξη.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.