Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18331
Title: Αξιολόγηση του σχεδιασμού και της εφαρμογής των προγραμμάτων εξ αποστάσεως κατάρτισης του ελληνικού τραπεζικού ινστιτούτου (ΕΤΙ)
Authors: ΦΟΥΖΕΤΗ ΜΑΡΙΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΤα τελευταία χρόνια, οι Τράπεζες στην Ελλάδα λειτουργούν σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού, λόγω της ένταξης της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και των επακόλουθων οικονομικών αλλαγών.Βασικό όπλο κάθε Τράπεζας για την επιβίωσή της και την επίτευξη των στρατηγικών της στόχων, μέσα σε αυτό το διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον είναι η ύπαρξη ικανού και κατάλληλα εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός που ανάγκασε τα τραπεζικά ιδρύματα της χώρας να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο ρόλο της εκπαίδευσης των υπαλλήλων τους, είτε μέσω της οργάνωσης δικών τους εκπαιδευτικών προγραμμάτων, είτε μέσω της συμμετοχής τους σε ανάλογα προγράμματα άλλων φορέων.Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η αξιολόγηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Εξ Αποστάσεως Κατάρτισης (ΕΑΚ), τα οποία διοργανώνονται από το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ) και απευθύνονται σε όλους τους τραπεζοϋπαλλήλους της χώρας.Για την επίτευξη του σκοπού αυτού πραγματοποιήθηκε ποσοτική και ποιοτική έρευνα. Το δείγμα της ποσοτικής έρευνας ήταν 67 συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Εξ Αποστάσεως Κατάρτισης του ΕΤΙ του β´ εξαμήνου του 2006, οι οποίοι συμπλήρωσαν ανώνυμα ερωτηματολόγιο 2-3 μήνες, περίπου, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Για την ποιοτική έρευνα, η οποία λειτούργησε συμπληρωματικά και υποστηρικτικά προς την ποσοτική έρευνα, ελήφθησαν δύο συνεντεύξεις ημιδομημένης μορφής από τη βασική υπεύθυνη για την οργάνωση του προγράμματος και από ένα συγγραφέα εκπαιδευτικού υλικού-εισηγητή.Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψαν τα ακόλουθα βασικά συμπεράσματα:1. Η ύπαρξη ειδικού επιστημονικού υλικού με τις προδιαγραφές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η αποτελεσματική διοικητική υποστήριξη, οργάνωση των προγραμμάτων και ανταπόκριση του επιστημονικού υπεύθυνου και τέλος η επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων διασφαλίζουν σε σημαντικό βαθμό την ποιότητα των παρεχόμενων προγραμμάτων.2. Η ανταπόκριση των ερωτηθέντων στα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΕΤΙ ή σε άλλες μορφές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κρίνεται ως ιδιαίτερα θετική.3. Παρά τη θετική ανταπόκριση, η εξ αποστάσεως κατάρτιση στον τραπεζικό χώρο δεν είναι σε θέση να αντικαταστήσει την παραδοσιακή μορφή εκπαίδευσης.4. Η βασικότερη αδυναμία των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων έγκειται στο γεγονός ότι δε λαμβάνουν υπόψη το ιδιαίτερο περιβάλλον κάθε Τράπεζας.5. Η έμφαση στην ανάγκη πώλησης των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο την ποιότητα και την αξιοπιστία τους.Η εργασία ολοκληρώνεται με τη διατύπωση κάποιων προτάσεων για τη βελτίωση των προγραμμάτων, οι οποίες προκύπτουν από τη μελέτη των παραπάνω συμπερασμάτων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%A6%CE%9F%CE%A5%CE%96%CE%95%CE%A4%CE%97%20%CE%9C%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%91.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.