Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18329
Title: Προσέγγιση των μαθηματικών μέσα από τη λογοτεχνία : απόψεις μαθηματικών-εκπαιδευτικών στο δευτεροβάθμιο σχολείο
Authors: ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΗΛΙΩΝΗΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠερίληψηΜε την εργασία αυτή διερευνούμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών που επιχειρούν την προσέγγιση των μαθηματικών με τη βοήθεια της μαθηματικής λογοτεχνίαςΞεκινώντας από τη γενικότερη σχέση της επιστήμης με την τέχνη, εστιάζουμε στη σχέση των μαθηματικών με τη λογοτεχνία. Το ενδιαφέρον της διδακτικής των μαθηματικών για τη μαθηματική λογοτεχνία προκύπτει από την αλληλεπίδραση των νοητικών και των συναισθηματικών διεργασιών, καθώς και από την ανάγκη για αξιοποίηση των διαθεματικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών.Η υλοποίηση προγραμμάτων και δραστηριοτήτων προσέγγισης των μαθηματικών και της διδασκαλίας τους μέσα από την αξιοποίηση λογοτεχνικών κειμένων υιοθετήθηκε από σημαντικό αριθμό εκπαιδευτικών της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης. Επιλέξαμε τη διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας με τη μέθοδο της ημιδομημένης συνέντευξης. Τα ερωτήματα τα οποία θέσαμε αφορούσαν στις αιτίες που οδήγησαν τους εκπαιδευτικούς στη συγκεκριμένη επιλογή τους, στους στόχους που είχαν τεθεί, στα εμπόδια και τις δυσκολίες που συνάντησαν κατά την υλοποίηση της δραστηριότητας, καθώς και στην αποτίμηση την οποία κάνουν για το σύνολο της δραστηριότητας και για την επίτευξη των στόχων που είχαν θέσει.Oι εκπαιδευτικοί επιδιώκουν τη βελτίωση της συναισθηματικής σχέσης των μαθητών με τα μαθηματικά, τη βελτίωση της επικοινωνίας μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και την προσέγγιση και κατανόησή των μαθηματικών ως ανθρώπινο δημιούργημα, προϊόν του πολιτισμού μας. Η επιλογή των κειμένων έγινε με κριτήριο το μαθηματικό περιεχόμενο τους, τη λογοτεχνικότητα και τη δυνατότητα δραματοποίησης. Τα σημαντικότερα εμπόδια και δυσκολίες που συνάντησαν οι εκπαιδευτικοί αφορούσαν στην ανεπάρκεια διαθέσιμου ελεύθερου χρόνου των μαθητών και στην έλλειψη ειδικών γνώσεων και εμπειρίας των εκπαιδευτικών.Οι στόχοι που είχαν τεθεί από τους εκπαιδευτικούς ικανοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό και η συμμετοχή στη δραστηριότητα τους βοήθησε προσφέροντάς τους γνώσεις, διδακτικά εργαλεία, παιδαγωγική και επιστημονική συγκρότηση και βοήθεια να επικοινωνήσουν με τους μαθητές αλλά και με τους συναδέλφους τους.Τελική μας διαπίστωση είναι ότι στο λόγο των εκπαιδευτικών κυριαρχούν η επικοινωνιακή διάσταση της δραστηριότητας, η ανάγκη της κοινωνικοποίησης των μαθητών και η ανάγκη αλλαγής της στάσης τους απέναντι στα μαθηματικά.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.