Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18326
Title: Βιωματική μάθηση : από τη θεωρία στην πράξη : σχολείο δεύτερης ευκαιρίας Αχαρνών
Authors: ΔΑΝΑΗ ΚΩΤΤΗ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΣε μια εποχή που οι παγκόσμιες κοινωνικο-οικονομικές και πολιτισμικές αλλαγές είναι ραγδαίες, όπου κυριαρχούν η εντατικοποίηση στον εργασιακό τομέα, η τεχνολογική ανάπτυξη και συγχρόνως ένας βομβαρδισμός πληροφόρησης (τύπος, τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο), είναι απαραίτητη η γρήγορη αφομοίωση αυτών των αλλαγών, αλλά και η αντιμετώπιση των προβλημάτων που αυτές συνεπάγονται. Δημιουργείται μια συνεχώς αυξανόμενη απαίτηση για απόκτηση δεξιοτήτων απαραίτητων για την κατανόηση και διαχείριση των κοινωνικών και εργασιακών σχέσεων αλλά και την κατανόηση του νέου περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο καλείται να ζήσει ο σύγχρονος άνθρωπος.Η δια βίου μάθηση, στόχος της οποίας είναι η κοινωνική συνοχή, η αλληλεγγύη, η διατήρηση και η βελτίωση του επιπέδου ποιότητας της ζωής σε μια περίοδο αλλαγών σε όλους τους τομείς, προβάλλει σαν μια αναγκαιότητα. H εκπαίδευση ενηλίκων εντάσσεται στο πεδίο της δια βίου μάθησης και αποτελεί ένα σημαντικό μέσο για την εύρεση ή αλλαγή επαγγέλματος αλλά και για την προσωπική ανάπτυξη. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο προσφέρονται πλήθος προγραμμάτων από διαφορετικούς φορείς, ένα από τα οποία είναι και το «Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας» (ΣΔΕ).Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας μέσω μια συνεχούς αναζήτησης διδακτικών μεθόδων που οδηγούν τους εκπαιδευόμενους στην άμεση και ενεργό εμπλοκή τους στη διαδικασία της μάθησης, στοχεύουν στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού των ατόμων που δε διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα και δεξιότητες ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας αλλά και στην προσαρμογή τους στις συνεχείς κοινωνικές αλλαγές. Στις διδακτικές αυτές μεθόδους περιλαμβάνεται και η βιωματική μάθηση και στο επίκεντρο της διδακτικής διαδικασίας βρίσκεται ο εκπαιδευόμενος και οι προσωπικές του εμπειρίες και βιώματα.Με την παρούσα μελέτη επιχειρείται να δοθεί μια σαφής και τεκμηριωμένη απάντηση στο ερώτημα «αν εφαρμόζονται μέθοδοι βιωματικής μάθησης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας», οι οποίες –μέθοδοι- αποτελούν προϋπόθεση για την αποτελεσματική μάθηση των εκπαιδευόμενων σύμφωνα με τις προδιαγραφές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File SizeFormat 
%CE%9A%CE%A9%CE%A4%CE%A4%CE%97%20%CE%94%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%97.zip1.91 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.