Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18317
Title: Η σχέση της επιμόρφωσης με την επαγγελματική ικανοποίηση : η περίπτωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Καρδίτσας
Authors: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΤΣΙΡΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΧαρακτηριστικό της εποχής μας είναι η αναγκαιότητα της συνεχούς και δια βίου επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, η οποία καθίσταται αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών έχει ως απώτερο στόχο την ενημέρωση τους για τις εξελίξεις της τεχνολογίας και ειδικά των επιστημών της αγωγής, για την συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, την προσωπική ικανοποίηση και την επαγγελματική τους εξέλιξη. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, τα προγράμματα σπουδών, τα διδακτικά μοντέλα και των αναγκών ανανέωσης ή συμπλήρωσης των επιστημονικών γνώσεων, που είναι απόρροια των εξελίξεων των επιστημών.Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης επιμόρφωσης και επαγγελματικής ικανοποίησης. Συγκεκριμένα διερευνά τους τρόπους που εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί τις επιμορφωτικές τους ανάγκες, τα κίνητρα που τους οδηγούν στην παρακολούθηση προγραμμάτων επιμόρφωσης και συσχετίζει την επαγγελματική ικανοποίηση που αποκομίζουν από την επιμορφωτική τους δραστηριότητα ανάλογα με το φύλο, την προϋπηρεσία και την υπηρεσιακή κατάσταση.Αποτελείται από πέντε μέρη. Στο πρώτο μέρος, μετά από μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η παρούσα έρευνα. Αναλύεται ο θεσμός και οι μορφές της επιμόρφωσης, αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών και καταγράφεται ο σκοπόςκαι το περιεχόμενο των επιμορφωτικών προγραμμάτων.Στο δεύτερο μέρος αναλύεται η επιμορφωτική πολιτική της χώρας μας από τις αρχές του περασμένου αιώνα μέχρι σήμερα. Γίνεται ιστορική επισκόπηση της Ελληνικής επιμορφωτικής πολιτικής με μεγαλύτερη έμφαση στα νεώτερα χρόνια και αναλύεται η υφιστάμενη κατάσταση σήμερα αναφορικά με τους φορείς υλοποίησης επιμορφωτικών προγραμμάτων.Το τρίτο μέρος περιλαμβάνει τη σχέση επιμόρφωσης και επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμμένα αναλύονται οι σύγχρονες μορφές επιμόρφωσης σε σχέση με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών με καταγραφή των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων τους, ενώ εξετάζεται η ένταξη της επιμόρφωσης στη θεωρία της μάθησης ενηλίκων. Επίσης, διερευνώνται οι επαγγελματικές ανάγκες σε σχέση με την επιμόρφωση, εξετάζεται η σχέση επιμόρφωσης και επαγγελματικής ικανοποίησης –βελτίωσης -εξέλιξης των εκπαιδευτικών, καθώς και η επίδραση του επαγγελματικού άγχους στην ικανοποίηση των εκπαιδευτικών.Στο τέταρτο μέρος γίνεται μια αναδρομή σε προηγούμενες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με την σχέση επιμόρφωσης και επαγγελματικής ικανοποίησης, παρουσιάζεται το αντικείμενο και ο στόχος της έρευνας, οι υποθέσεις εργασίας και τα μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη διεξαγωγή της έρευνας και το προφίλ των συμμετεχόντων στην έρευνα.Στο πέμπτο μέρος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας όπως αυτά προέκυψαν από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων. Ακολουθεί η συζήτηση των αποτελεσμάτων της έρευνας με διατύπωση συμπερασμάτων και σχολίων σχετικά με την επίδραση της επιμόρφωσης στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Στο τέλος η εργασία ολοκληρώνεται με ένα σύνολο προτάσεων για τον αποτελεσματικότερο τρόπο σχεδιασμού, οργάνωσης και λειτουργίας την επιμόρφωσης.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.