Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18314
Title: Εκπαιδευτικές ανάγκες και οργάνωση, διοίκηση, κουλτούρα στην εκπαίδευση ενηλίκων στα G.I.S. και στις γεωδιαστημικές τεχνολογίες (G.N.S.S., δορυφορικές εικόνες) για ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Authors: ΦΟΙΒΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠερίληψηΗ εκπαίδευση στελεχών του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα σε GIS και Γεω-Διαστημικές Τεχνολογίες (ΓΔΤ) στη χώρα μας έχει κομβική σημασία για την εδραίωση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.Όμως, στη διεθνή βιβλιογραφία έχουν εκφραστεί διάφοροι προβληματισμοί σχετικά με τις πρακτικές, που ακολουθούνται για την εκπαίδευση στις τεχνολογίες αυτές και στη διαχείρισή τους. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη εκτίμησης εκπαιδευτικών αναγκών για στελέχη του ελληνικού δημόσιου τομέα προκαλεί ερωτήματα για το βαθμό στον οποίο οι σχετικές με την κουλτούρα των οργανισμών διαδικασίες εκπαίδευσης / κατάρτισης / επιμόρφωσης σε τεχνολογίες GIS/ΓΔΤ είναι οι βέλτιστες.Για να δοθούν απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά, έγινε ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις και ποσοτική έρευνα με βάση δεκαέξι κλειστές ερωτήσεις, σε στελέχη δώδεκα οργανισμών του δημόσιου τομέα.Από τα σημαντικότερα αποτελέσματα της εργασίας είναι τα εξής:-Οι οργανισμοί μπορούν να διαχωρισθούν σε οργανισμούς κουλτούρας ανοικτότητας και κλειστότητας ως προς τη διαχείριση γεωπληροφορίας, με ανάλογες επιπτώσεις στην οργάνωση και διαχείριση της εκπαίδευσης σε αυτούς (οι της κουλτούρας ανοικτότητας προκρίνουν και μορφές άτυπης εκπαίδευσης, έχουν διαφορετικά κίνητρα για να μην παρακολουθήσουν ένα επιμορφωτικό σεμινάριο κλπ),-Από τα διευθυντικά στελέχη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η προώθηση ή μη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε GIS/ΓΔΤ,-Ορισμένες εκτιμήσεις εκπαιδευτικών αναγκών είναι διαφορετικές από τους κατόχους διδακτορικού σε σχέση με άτομα από άλλες κατηγορίες στελεχών,-Οι τεχνολογίες GIS θα είναι πρώτη εκπαιδευτική ανάγκη, αλλά σε ορίζοντα δεκαετίας θα αποκτήσουν μεγάλη σημασία οι τεχνολογίες γεωπληροφορικής στο Διαδίκτυο.-Οι εκπαιδεύσεις που έγιναν ήταν πολλές φορές ατελέσφορες .-Θα πρέπει, κατά μέσο όρο, να εκπαιδευθούν 13,5 φορές περισσότερα στελέχη σε GIS/ΓΔΤ από όσα ήδη χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες αυτές.Δεδομένων των αποτελεσμάτων αυτών, συμπεραίνεται, ότι οι ανάγκες για εκπαίδευση σε τεχνολογίες GIS/ΓΔΤ είναι μεγάλες για στελέχη οργανισμών του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ποικίλουν πολύ από οργανισμό σε οργανισμό, και ότι η κουλτούρα του κάθε οργανισμού προσδιορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό πολλές παραμέτρους της διαχείρισης, διοίκησης, σχεδιασμού, υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων GIS/ΓΔΤ στο δημόσιο τομέα.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.