Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18312
Title: Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών φιλολόγων καθηγητών γυμνασίων και λυκείων στην αντιμετώπιση και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες
Authors: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΧΑΤΖΗΑΒΡΑΑΜ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ επιμόρφωση των εκπαιδευτικών εντάσσεται στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης και της διά βίου μάθησής τους καθώς και στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Πρόκειται για ένα θεσμό ποικίλων μορφών, αναγνωρισμένης αξίας, αλλά μάλλον περιορισμένης ακόμη εφαρμογής και αποτελεσματικότητας. Ακόμη πιο περιορισμένη είναι η παρεχόμενη επιμόρφωση των καθηγητών σε θέματα ειδικής αγωγής, παρόλο που η σχετική πανεπιστημιακή κατάρτισή τους είναι σχεδόν ανύπαρκτη και που οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και κυρίως με μαθησιακές δυσκολίες (που είναι μία ευρεία κατηγορία των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών), εντάσσονται στη 'γενική' τάξη. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες εντοπίζονται τόσο στο γνωστικό όσο και στο συναισθηματικό και κοινωνικό τομέα και οι καθηγητές καλούνται να τους κατανοήσουν και να τους βοηθήσουν ουσιαστικά, ώστε να μη γίνει η ιδιαιτερότητά τους εμπόδιο στην προσωπική ανάπτυξή τους. Συνεπώς, ο σχεδιασμός ενός σχετικού επιμορφωτικού προγράμματος καθηγητών είναι καλό να λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τα χαρακτηριστικά και τις προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης των ενηλίκων εκπαιδευόμενων, αλλά και τις απόψεις των ίδιων των καθηγητών. Σκοπός αυτής της μελέτης είναι η διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών φιλολόγων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στη 'γενική' τάξη, γιατί οι δυσκολίες αυτές εκδηλώνονται κυρίως στον προφορικό και γραπτό λόγο, με αποτέλεσμα να τις συναντούν πιο έντονα οι φιλόλογοι. Διερευνώνται με ερωτηματολόγιο οι απόψεις τους για την ανάγκη επιμόρφωσής τους και το είδος του επιμορφωτικού προγράμματος που θα ήθελαν να παρακολουθήσουν. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας παρουσιάζουν ενδιαφέρον τόσο για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους αρμόδιους φορείς σχεδιασμού και οργάνωσης επιμορφωτικών προγραμμάτων. Μπορούν επίσης να αξιοποιηθούν από τα σχετικά πανεπιστημιακά τμήματα, ώστε να προσανατολιστεί και η πανεπιστημιακή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών προς αυτήν την κατεύθυνση. Σε συνδυασμό με τα πορίσματα άλλων συναφών ερευνών μπορούν να λειτουργήσουν ως συνεκτικός κρίκος ανάμεσα στην εκπαιδευτική έρευνα και στη βελτίωση της εκπαιδευτικής πράξης.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.