Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18310
Title: Ανάπτυξη πλαισίου αξιολόγησης συστημάτων ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που απευθύνονται σε ενήλικες : εφαρμογή σε συγκεκριμένο σύστημα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
Authors: ΑΘΗΝΑ ΤΡΑΨΙΩΤΗ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠερίληψηΤα συστήματα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης είναι κατηγορία εκπαιδευτικού λογισμικού που χρησιμοποιείται για εξ' αποστάσεως εκπαίδευση στην οποία δεν απαιτείται η ταυτόχρονη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία του εκπαιδευόμενου και του εκπαιδευτή.Στην πλήρη τους μορφή πρόκειται για ολοκληρωμένα περιβάλλοντα μάθησης που χρησιμοποιούν τον παγκόσμιο ιστό, World Wide Web, και διαθέτουν δυνατότητες διαχείρισης μαθησιακών πόρων, διαχείρισης τάξεων, εργαλεία ασύγχρονης (κυρίως) επικοινωνίας κτλ. Ένα πλαίσιο αξιολόγησης συστημάτων ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης παρέχει στους δημιουργούς ανάλογων συστημάτων ένα χρήσιμο οδηγό για την εξασφάλιση της ποιότητας κατά τη διαδικασία παραγωγής των προϊόντων τους. Επίσης, βοηθά τους χρήστες στη διαδικασία σύγκρισης και επιλογής του καταλληλότερου γι αυτούς συστήματος.Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η δημιουργία ενός πλαισίου αξιολόγησης συστημάτων ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που απευθύνονται σε ενήλικες. Σύμφωνα με το προτεινόμενο πλαίσιο η αξιολόγηση του συστήματος γίνεται σε τρεις φάσεις: Αρχική, Διαμορφωτική και Τελική. Αξιολογητές θεωρούνται οι τελικοί χρήστες του συστήματος (εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι), τεχνικοί και ειδικοί στην εκπαίδευση ενηλίκων. Τα κριτήρια του πλαισίου λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες μάθησης ενηλίκων και ταξινομούνται σε πέντε άξονες οι οποίοι αξιολογούν, εάν το σύστημα παρέχει εκπαίδευση κατανοητή και σχετική με την καθημερινότητα του εκπαιδευόμενου, ποιοτική στοχοθεσία, δυνατότητες συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία, ποιοτική ανατροφοδότηση και δυνατότητα εργασίας σε ομάδα. Ακόμη τα κριτήρια κάθε άξονα κατανέμονται στις παρακάτω απόψεις: Πεδίου αναφοράς, Ομάδας στόχου, Εκπαιδευτικού λογισμικού (για τα κριτήρια αρχικής αξιολόγησης) και Περιεχομένου, Παιδαγωγικής προσέγγισης, Τεχνικών χαρακτηριστικών και  Διεπαφής (για τα κριτήρια διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης). Η ιδιαιτερότητα του προτεινόμενου πλαισίου αξιολόγησης έγκειται στην επιλογή των αξόνων αξιολόγησης οι οποίοι υιοθετούν μια διαφορετική οπτική στο χώρο της αξιολόγησης παρόμοιων συστημάτων δίνοντας πρωτεύουσα σημασία στη θεωρία της εκπαίδευσης ενηλίκων και στις ιδιαιτερότητες μάθησης των ενηλίκων. Επίσης η κατανομή των κριτηρίων αξιολόγησης του πλαισίου σε απόψεις συμβάλλει σε μια ολιστική προσέγγιση δίνοντας μια δεύτερη διάσταση στην αξιολόγηση συστημάτων ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Για την αξιολόγηση του προτεινόμενου πλαισίου διενεργήθηκε έρευνα με συνεντεύξεις τα αποτελέσματα της οποίας έδειξαν γενική αποδοχή του πλαισίου αξιολόγησης. Το πλαίσιο αξιολόγησης χρησιμοποιήθηκε στην αξιολόγηση μαθήματος που προσφέρει η υπηρεσία ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του Πανελλήνιου Σχολικού  ικτύου - ΠΣ . Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης (έρευνα με ερωτηματολόγια για εκπαιδευόμενους, εκπαιδευτές και τεχνικούς) ήταν συνολικά θετικά για την  αξιολόγηση του μαθήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του ΠΣ .
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%A4%CE%A1%CE%91%CE%A8%CE%99%CE%A9%CE%A4%CE%97%20%CE%91%CE%98%CE%97%CE%9D%CE%91.PDF1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.