Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18301
Title: Διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών λυκείων σχετικά με τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης των μαθητών
Authors: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΟΥΡΤΣΗΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΣτην Ελληνική κοινωνία έχει εγκατασταθεί το φαινόμενο της προσωπικής και κοινωνικής καταξίωσης των μαθητών μέσα από την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με αποτέλεσμα τo Λύκειο να εστιάζει τις προσπάθειές του κυρίως στην κάλυψη μιας συγκεκριμένης εξεταστέας ύλης, χωρίς όμως να περιλαμβάνει και τα θέματα της προσωπικής ανάπτυξης των μαθητών με έναν τρόπο συστηματικό. Έτσι το σημερινό Λύκειο, ζητάει από τους έφηβους μαθητές να επιδοθούν σε έναν αγώνα καλών σχολικών επιδόσεων, αλλά παραμελεί την υποχρέωσή του να καλύψει τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες τους. Μία θεμελιώδης ανάγκη του μαθητή είναι, να έχει αναπτυγμένη την ικανότητα να δίνει αξία στον εαυτό του και να τον μεταχειρίζεται με αξιοπρέπεια, με αγάπη, με αλήθεια, δηλαδή να έχει υψηλή αυτοεκτίμηση. Από τον εκτεταμένο προβληματισμό που έχει αναπτυχθεί για την ποιότητα της παιδαγωγικής σχέσης και τις επιπτώσεις της, θα αναφερθεί μια θεμελιώδης παραδοχή: ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται ο μαθητής τη σχέση του με τον εκπαιδευτικό, ασκεί σημαντικές επιδράσεις τόσο στην ποιότητα της σχέσης όσο και στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησής του. Το Λύκειο λοιπόν και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτό, πρέπει να συζητήσουν τη συμβολή τους στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών. Να διδάξουν στους μαθητές τις έννοιες της αυτοαξιολόγησης και αυτεπίγνωσης για να αναγνωρίζουν τα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία τους και να βλέπουν τον εαυτό τους μέσα από ένα θετικό και ρεαλιστικό πρίσμα, αποφεύγοντας έτσι τη συνηθισμένη παγίδα της υπεροψίας αλλά και την ταπεινωτική κατάσταση της αυτολύπησης. Πόσο όμως είναι έτοιμο το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί, να συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών;Με την παρούσα έρευνα επιχειρείται η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Λυκείων σχετικά με τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης των μαθητών και παράλληλα, η διερεύνηση της επιθυμίας τους για συμμετοχή τους σε σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα. Τα συμπεράσματα της εργασίας, μπορούν να αξιοποιηθούν από τους φορείς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ως ενηλίκων (Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κλπ). Μπορούν επίσης να κοινοποιηθούν στα πρόσωπα και τους θεσμούς που χαράζουν την εκπαιδευτική πολιτική (κυβέρνηση, κόμματα, νεολαίες). Μπορούν τέλος να συσχετιστούν με τα πορίσματα άλλων ερευνών που αφορούν στη σχέση αυτοεκτίμησης των μαθητών και συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών, για να μελετηθούν θέματα βίας και διαμαρτυρίας των νέων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.