Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18287
Title: Ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στα εργαστηριακά μαθήματα : η περίπτωση του ν. Αιτωλοακαρνανίας
Authors: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΠΑΣΑΒΒΑΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΜε δεδομένο τον εννοιολογικό προσδιορισμό της επιμόρφωσης ως την παροχή σχεδιασμένων μαθησιακών δραστηριοτήτων σε ώριμα άτομα με κριτήρια την υπευθυνότητά τους, την κοινωνική τους εμπειρία και τον ισορροπημένο τρόπο ανάπτυξής τους (Κόκκος, 1999), η διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών των ενηλίκων αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία. Εντασσόμενη στο ιδιαίτερο επιστημονικό πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενηλίκων καθώς και τις αρχές μάθησης των ενηλίκων εκπαιδευομένων και ως εκ τούτου πρέπει να είναι πολύ- μεθοδική και διεπιστημονική.Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ) σχετικά με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για τη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων. Ο στόχος είναι διττός. Επιχειρείται αφενός μεν ο προσδιορισμός συγκεκριμένων επιμορφωτικών αναγκών μέσω της αποτύπωσης του βαθμού αξιοποίησης των ΤΠΕ και των ελλείψεων που διαπιστώθηκαν από τα ερευνητικά δεδομένα, αφετέρου δε η καταγραφή των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ για τις ΤΠΕ και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων.Οι στόχοι που τέθηκαν αλλά και η αναγκαιότητα για τη βαθύτερη ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων, οδήγησαν στην επιλογή του μοντέλου της ποιοτικής προσέγγισης για τη διεξαγωγή της έρευνας. Ως εργαλεία συλλογής των δεδομένων της έρευνας επιλέχθηκαν η μη δομημένη ή μη εστιασμένη συνέντευξη και η συμμετοχική παρατήρηση. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας, που έγινε με τη μέθοδο της ταξινόμησης κατά θέμα και σύμφωνα με τα ερευνητικά ερωτήματα  εντόπισε επιμορφωτικές ανάγκες, συνειδητές και ρητές, που συνδέονται με εξειδικευμένες τεχνικές δεξιότητες χρήσης των ΤΠΕ και λανθάνουσες και μη ρητές που αφορούν παιδαγωγικές και διδακτικές παραμέτρους της αξιοποίησης των ΤΠΕ στη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων, ενώ παράλληλα διαπιστώθηκε η επιφανειακή θετική στάση που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ για την αξιοποίηση των ΤΠΕ, που βοηθά στην βαθύτερη ερμηνεία των αποτελεσμάτων και στην ουσιαστική εξαγωγή των συμπερασμάτων
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.