Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18280
Title: Διαφορές επαγγελματικής ανάπτυξης μεταξύ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίου και ιδιωτικού σχολείου
Authors: ΔΑΛΑΝΙΚΑ ΣΤΕΛΛΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ παρούσα μελέτη είναι μια ποιοτική έρευνα που αναφέρεται στο ζήτημα της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα διεξάχθηκε στην περιφέρεια της Θεσσαλίας. Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών είναι επίκαιρο ζήτημα στην εποχή που ανθίζει η δια βίου εκπαίδευση. Σκοπός της μελέτης είναι η εύρεση των διαφορών που υπάρχουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μεταξύ της Δημόσιας και της Ιδιωτικής εκπαίδευσης που θα μας οδηγήσει σε συμπεράσματα για το τι ευνοεί και τι δυσχεραίνει την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Στο θεωρητικό συζητείται η έννοια της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, οι φάσεις της επαγγελματικής ανάπτυξης, οι παράγοντες που την επηρεάζουν, το πλαίσιο και η προοπτική της. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην επιμόρφωση.Στο μεθοδολογικό μέρος περιγράφεται το ερευνητικό πρόβλημα και η μεθοδολογία της έρευνας. Αναλύεται η δημιουργία του ερευνητικού εργαλείου της συνέντευξης. Περιγράφεται το δείγμα και η διαδικασία της συνέντευξης. Παρουσιάζονται τα ευρήματα από κάθε ερώτηση της συνέντευξης και για τις δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών. Στο ερευνητικό μέρος αναλύονται, συσχετίζονται και συζητιούνται τα ευρήματα από τις συνεντεύξεις. Τέλος εξάγονται ποιοτικά συμπεράσματα για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Από την έρευνα προκύπτουν και συζητιούνται οι παρακάτω παράγοντες που επηρεάζουν ή δείχνουν την πορεία της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών: Η ικανοποίηση από το εκπαιδευτικό έργο.Οι υποδομές και τα μέσα διδασκαλίας.Η υποδοχή των εκπαιδευτικών στο χώρο εργασίας.Η στήριξη και καθοδήγηση από τη διοίκηση.Η εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος.Η αξιολόγηση.Η πολιτική βελτίωσης της ποιότητας και η χάραξή της.Η συνεργασία .Η ενδοσχολική και η εξωσχολική επιμόρφωση και η ποιότητά της. Τα κίνητρα και τα εμπόδια.Η ικανοποίηση από τον μισθό και το ωράριο.Η ειδικότητα και οι βασικές σπουδές.Η προσδοκία αλλαγής εργασιακού statusΤα όρια δράσης.Ο ρόλος στον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την λήψη αποφάσεων.Ο ρόλος του διαθέσιμου χρόνου.Η συνειδητοποίηση και η αναγνώριση της εμπειρίας.Η ελευθερία δράσης και ανάληψης πρωτοβουλίας.Η αυτοεπιμόρφωση και η αξιοποίηση των βιωμάτων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%94%CE%91%CE%9B%CE%91%CE%9D%CE%99%CE%9A%CE%91%20%CE%A3%CE%A4%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91.pdf494.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.