Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18277
Title: Αξιολόγηση προγράμματος εκπαίδευσης εκπαιδευτών συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης
Authors: ΔΑΛΑΚΑ ΜΑΡΙΑ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και κυρίως ο εκσυγχρονισμός των δεξιοτήτων και η επέκταση της δια βίου μάθησης είναι αποφασιστικής σημασίας για την ανάπτυξη των σύγχρονων κοινωνιών που βασίζονται στη γνώση. Στο πεδίο αυτό η συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο, για την προσαρμογή του ανθρώπινου δυναμικού στις νέες καθοριζόμενες συνθήκες. Παράλληλα επιτείνεται η αναθεώρηση του παραδοσιακού ρόλου του εκπαιδευτή ενηλίκων. Το μοντέλο του διδάσκοντα που περιοριζόταν στο να μεταδίδει γνώσεις, να αποδεικνύει και να εξηγεί, δεν αντιστοιχεί στα χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευομένων. Ο ρόλος του εκπαιδευτή σήμερα είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και πολύπλοκος και για ανταποκριθεί στον ρόλο αυτό, χρειάζεται να διαθέτει μια σειρά από δεξιότητες.Με βάση λοιπόν τη σχετική προβληματική θεώρηση αντικείμενο της παρούσης εργασίας αποτελεί η αξιολόγηση του προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Σ.Ε.Κ. θεωρητικής κατάρτισης 5 τμημάτων, διαφορετικών νομών της Ελλάδας, και διαφορετικών φορέων υλοποίησης, ως προς την αποτελεσματικότητα και δημιουργικότητά του για μια πιο εποικοδομητική και αποτελεσματική δια βίου μάθηση. Η αξιολόγηση ως πρόβλημα προς διερεύνηση αιτιολογείται από τις συνεχείς αντιπαραθέσεις που παράγουν οι κατά καιρούς απόπειρες θεσμοθέτησης συστημάτων αξιολόγησης.Ειδικότερα διερευνώνται: α) ποια στοιχεία-παράγοντες σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος, β) τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του εκπαιδευτή συμβούλου και των εκπαιδευτών ενηλίκων επηρεάζουν ή όχι το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και γ) εάν η επιλεγμένη μέθοδος επιμόρφωσης ενισχύει την ενεργητική αλληλεπίδραση εκπαιδευόμενου και εκπαιδευτή και κατά πόσο συμβάλλει στην επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων.Η συγκεκριμένη εργασία με την καταγραφή και αξιολόγηση της σημασίας των παραγόντων που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, επιχειρεί να φέρει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος την αξιολόγηση ως απαραίτητο και αναγκαίο μέσο για τη λήψη διορθωτικών και καθοριστικών μέτρων προς αποτελεσματικότερη και ποιοτικότερη εκπαίδευση.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
%CE%94%CE%91%CE%9B%CE%91%CE%9A%CE%91%20%CE%9C%CE%91%CE%A1%CE%99%CE%91.pdf3.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.