Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/18276
Title: Δυναμικές της εκπαίδευσης από απόσταση στην εταιρική κατάρτιση
Authors: ΖΑΡΚΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Issue Date: 2007
Abstract: ΠερίληψηΟι επιχειρήσεις σήμερα δραστηριοποιούνται σ' ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, όπου ο έντονος ανταγωνισμός επιβάλλει εκτός από τις επενδύσεις για την οργάνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, επενδύσεις για την ανάπτυξη και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, μέσω της δια βίου επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης. Τα νέα δεδομένα στην παραγωγική διαδικασία με την εξάπλωση και χρήση των νέων τεχνολογιών, δημιουργούν παράλληλα και νέες προοπτικές προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματική χρήση αυτών των τεχνολογιών προς όφελος της κατάρτισης των εργαζομένων. Η ταυτόχρονη εξάπλωση και χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), με την ταυτόχρονη εξάπλωση και χρήση του διαδυκτίου, έδωσε παράλληλα σημαντική ώθηση στην Εκπαίδευση από Απόσταση μέσω του 5ιαδικτύου (ΕΑ5), δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και δυνατότητες για κατάρτιση. Και ενώ η ανάπτυξη των ΤΠΕ δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματική επαγγελματική κατάρτιση από απόσταση μέσω διαδικτύου, νέοι προβληματισμοί ανακύπτουν κατά την διερεύνηση της σκοπιμότητας υιοθέτησής της από τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους. Πως όμως διαμορφώνονται οι προϋποθέσεις για την υιοθέτηση της ΕΑ5 από τις επιχειρήσεις και ποιοι παράγοντες την εμποδίζουν. Βελτιώνεται η ατομική και συλλογική απόδοση; η ποιότητα του παραγόμενου έργου ή προϊόντος; αυξάνεται η παραγωγικότητα; μειώνονται οι δαπάνες και οι καθυστερήσεις; υπάρχει σωστή και πλήρη χρήση του εξοπλισμού; μειώνεται το κόστος για την επιχείρηση; είναι μερικά από τα ερωτήματα που αβίαστα προκύπτουν κατά την υιοθέτησή της. Από την άλλη η προβληματική που αναπτύσσεται στην υιοθέτηση της ΕΑ5 από τις επιχειρήσεις, αυτή εντοπίζεται κυρίως στους παράγοντες που την εμποδίζουν και οι οποίοι συνδέονται είτε με τη διαδικασία της κατάρτισης, είτε με τον οργανισμό - επιχείρηση που τις υιοθετεί. Σκοπός λοιπόν της παρούσας εργασίας, είναι να διαπιστώσουμε αν οι Ελληνικές ΜμΕ σήμερα χρησιμοποιούν την ΕΑ5 στα πλαίσια της εταιρικής κατάρτισης και αν όχι, για πιο λόγο. Ως εκ τούτου το ερευνητικό πεδίο της παρούσας εργασίας αφορά το βαθμό υιοθέτησης της ΕΑ5 από τις Ελληνικές μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) για την κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των εργαζομένων τους και τον εντοπισμό των παραγόντων εκείνων που δρούν ανασταλτικά κατά την εφαρμογή της στο επιχειρησιακό περιβάλλον. Παράγοντες οι οποίοι συνδέονται είτε με την εκπαιδευτική διαδικασία είτε με την έλλειψη τεχνολογικών υποδομών των επιχειρήσεων ή τεχνολογικών γνώσεων από τους εκπαιδευόμενους – εργαζόμενους ή ακόμα αδυναμία προσδιορισμού κατά την εργασία τους χρόνου ικανού για κατάρτιση. Γίνεται λοιπόν μια προσπάθεια καταγραφής των παραγόντων που πρωτίστως εμποδίζουν την υιοθέτηση της ΕΑ5 στο χώρο εργασίας και σε χρόνο εργασίας των εργαζομένων, αλλά ταυτόχρονα και μια προσπάθεια ανάδειξης ισχυρών παραγόντων υποκίνησης για την υιοθέτηση της από τις επιχειρήσεις, όπως η μείωση του κόστους της κατάρτισης, ή η ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των επιχειρήσεων αυτών μέσω της παράλληλης υιοθέτησης της 5ιαχείρισης Γνώσης (5Γ). Τέλος γίνεται μια προσπάθεια αποτύπωσης της τάσης εξέλιξης της εκπαίδευσης από απόσταση μέσω 5ιαδικτύου και του ρόλου της στην Εταιρική Κατάρτιση, ενώ διαπιστώνονται αντίστοιχα συμπεράσματα και προτάσεις.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.