Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17889
Title: Διοίκηση προσωπικού σε ένα σύστημα διοίκησης ολικής ποιότητας [Cd-rom] : [Διπλωματική διατριβή]
Authors: ΑΝΝΑ Β. ΚΑΡΑΤΖΙΟΒΑΛΗ
Issue Date: 30-Dec-2008
Abstract: ΣκοπόςΗ μελέτη διερεύνησης αρχών ποιότητας στη Διοίκηση του ΑνθρώπινουΔυναμικού στα δημόσια νοσοκομεία της πόλης της Θεσσαλονίκης καταγράφει τιςστάσεις, αντιλήψεις και απόψεις της ανώτερης και ανώτατης ηγεσίας σχετικά με τηΔιοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) και αποτυπώνει εμμέσως την ύπαρξη ή/καιεφαρμογή της ΔΟΠ στη Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ). Ειδικότερα,επιδιώχθηκε η καταγραφή των αντιλήψεων των ηγετικών στελεχών σε ό,τι αφορά α)την ηγεσία και τις κατευθύνσεις που δίνει στον οργανισμό, αναπτύσσοντας το όραμακαι υποστηρίζοντας τους υπαλλήλους, β) την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικούμέσω της εκπαίδευσης, της ενδυνάμωσης αλλά και της εναρμόνισης με τους στόχους, γ)την αξιολόγηση της απόδοσης σε συνδυασμό με τη μέτρηση της ικανοποίησης και δ)την ομαδική εργασία και συνεργασία για την επίτευξη των στόχων του νοσοκομείου,προωθώντας μια νέα φιλοσοφία επικοινωνίας και συνεργασίας.Υλικό και ΜεθοδολογίαΑπό την έρευνα συγκεντρώθηκαν 202 έγκυρα ερωτηματολόγια (βαθμόςαπόκρισης 65,16%), μέγεθος που καλύπτει τις απαιτήσεις των βασικών στατιστικώνδιαδικασιών. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε βασίστηκε στο Κοινό ΠλαίσιοΑξιολόγησης (ΚΠΑ) και στις βασικές αρχές του EFQM (European Foundation forQuality Management).Για τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων και τον έλεγχο τωνψυχομετρικών ιδιοτήτων του εργαλείου μέτρησης εφαρμόστηκαν μέθοδοι τηςΠεριγραφικής Στατιστικής (υπολογισμός ποσοστών, δεικτών κεντρικής τάσης,διασποράς και συσχέτισης) και της Πολυδιάστατης-Πολυμεταβλητής ΑνάλυσηςΔεδομένων (Ανάλυση Κύριων Συνιστωσών, Ανάλυση Αξιοπιστίας και Εγκυρότητας).Ειδικότερα, για τη σύγκριση μέσων όρων και κατανομών εφαρμόστηκαν, κατάπερίπτωση, οι έλεγχοι Kruskal-Wallis και Mann-Whitney. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε ηανάλυση πολλαπλών χαρακτηριστικών και ο στατιστικός έλεγχος Hotelling s T1.ΑποτελέσματαΌσον αφορά τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας, αναφέρουμε ότι από τηνΑνάλυση Κύριων Συνιστωσών προέκυψαν τέσσερις παράγοντες με υψηλή αξιοπιστίαεσωτερικής συνοχής. Η ανάδειξη των κλιμάκων «της ηγεσίας», «της εκπαίδευσης ,ανάπτυξης», «της ικανοποίησης , απόδοσης» και «της συνεργασίας , επικοινωνίας»,επιβεβαιώνουν τις υποθέσεις της έρευνας, ότι αυτοί οι παράγοντες αποτελούν τιςβασικές αρχές της Διοίκησης του Ανθρώπινου Δυναμικού σύμφωνα με τη φιλοσοφίατης ΔΟΠ. Οι περισσότερες εκ των απαντήσεων, τόσο για τις μεμονωμένες μεταβλητέςόσο και για τις ομαδοποιημένες (παράγοντες), κυμαίνονται στο Μέσο όρο (ΜΟ=2).Εξαίρεση αποτελούν οι ερωτήσεις της κλίμακας «ικανοποίηση , απόδοση», οι οποίεςείναι πολύ κάτω του μέσου όρου, κάτι αναμενόμενο, λόγω της ιδιαιτερότητας τουνοσοκομείου, ως δημόσιου οργανισμού, που περιορίζεται από τον ΔημοσιοϋπαλληλικόΚώδικα και το δημόσιο λογιστικό.Αξιοσημείωτη είναι η διαφοροποίηση των απαντήσεων των νεότερων σχετικάηγετικών στελεχών και ιδιαίτερα αυτών με προϋπηρεσία 8 έως 15 χρόνια, όπουανήκουν αποκλειστικά προϊστάμενοι διοικητικής και νοσηλευτικής υπηρεσίας. Τοδείγμα από τη συγκεκριμένη ομάδα είναι σχετικά μικρό αλλά σημαντικό ως προς τοποσοστό κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων (38,8% των ατόμων που ήδη αναφέρθηκαν,36,8% του συνόλου κατόχων μεταπτυχιακών διπλωμάτων των διοικητικών καινοσηλευτών). Ωστόσο και προκειμένου να απαντήσουμε στους ανακύπτοντεςπροβληματισμούς, ενδεχομένως να καταλήγαμε στο συμπέρασμα, ότι οι πλέονκαταρτισμένοι υπάλληλοι είναι περισσότερο κατηγορηματικοί και κρίνουναυστηρότερα την εφαρμογή ή/και ύπαρξη αρχών ποιότητας στη Διοίκηση τουΑνθρώπινου Δυναμικού.
Appears in Collections:ΔΥΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KARATZIOBALI%20ANNA.pdf5.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.