Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/17473
Title: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΝΔΟΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΟΥΣ. ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ 4-5 ΑΣΤΕΡΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Authors: ΦΛΩΡΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Issue Date: 4-Sep-2009
Abstract: Οργανωσιακή Επικοινωνία ως διαδικασία είναι η αποτελεσματική μεταβίβασημηνυμάτων μεταξύ ατόμων και ομάδων στο εσωτερικό μιας οργάνωσης. Μπορεί να είναιτυπική ή άτυπη ανάλογα με το αν ακολουθεί το επίσημο ιεραρχικό οργανόγραμμα ή όχι. Οιεπικρατούσες οικονομικές συνθήκες καθιστούν σήμερα απαραίτητη τη μελέτη της ωςανεξάρτητου επιστημονικού κλάδου. Οι ιδιαιτερότητες δε του ξενοδοχειακού τομέαπροσδίδουν υψηλή σπουδαιότητα στις έρευνες και τα πορίσματα της επιστήμης αυτής, στηνκατεύθυνση της παραγωγής ποιοτικών και ανταγωνιστικών υπηρεσιών.Όλες σχεδόν οι βασικές λειτουργίες της διοίκησης επιχειρήσεων όπως: λήψηαποφάσεων, διαχείριση μεταβολών, διαχείριση συγκρούσεων, ηγεσία, έλεγχος καιδιαχείριση ανθρωπίνων πόρων στηρίζονται σε επικοινωνιακές διαδικασίες. Ηαποτελεσματικότητα επομένως των παραπάνω διοικητικών λειτουργιών εξαρτάται άμεσααπό το ποιοτικό επίπεδο των επικοινωνιών που επικρατούν στην οργάνωση.Οι κυριότεροι περιοριστικοί παράγοντες της αποτελεσματικότητας της οργανωσιακήςεπικοινωνίας είναι: απόκρυψη-διαστρέβλωση πληροφοριών, ασαφή-αντιφατικά μηνύματα,έλλειψη εμπιστοσύνης, άρνηση-αποφυγή ακρόασης, επιλογή ακατάλληλου καναλιούεπικοινωνίας, ανεπαρκή δίκτυα επικοινωνίας, υπερφόρτωση πληροφοριών, μέγεθος-πολυπολιτισμικότητα επιχείρησης, υπερβολική χρήση γραπτής επικοινωνίας, συχνή χρήσητεχνικών όρων και φήμες-διαδόσεις.Οι κυριότερες «θεραπείες» των παραπάνω επικοινωνιακών προβλημάτων είναι: χρήση«περιηγητικού» μάνατζμεντ, ειδική εκπαίδευση, έλεγχος άτυπης επικοινωνίας, ανάπτυξηεπικοινωνιακών δικτύων, σύντομα και απλά μηνύματα, ειλικρινής και συνεπής επικοινωνία,πολιτική «ανοικτών θυρών», περιορισμός διοικητικών επιπέδων, σαφείς και επαρκείςοδηγίες και εφαρμογή προγραμμάτων διαχείρισης πολιτιστικών διαφορών.Είναι φανερό ότι οι γενεσιουργές αιτίες των επικοινωνιακών εμποδίων είναι είτεεγγενείς ανθρώπινες αδυναμίες, είτε έλλειψη βασικών δεξιοτήτων, είτε οργανωτικέςδυσλειτουργίες. Οι τρόποι περιορισμού ή εξάλειψής τους βασίζονται σε αντιστοιχία στοτρίπτυχο: αλλαγή νοοτροπίας επικοινωνητών, εκπαίδευση και οργανωτική ανασυγκρότηση.Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εμπειρική έρευνα είναι: ανάγκη ύπαρξηςενιαίας Διεύθυνσης Επικοινωνίας, διαπίστωση ικανοποιητικής αφομοίωσης μειονοτήτων καιεπικράτηση «συνεργασίας» ως μορφή έκβασης διαπραγμάτευσης. Δίνεται επίσηςπροτεραιότητα στην πληροφόρηση σχετικά με τα νέα εργασιακά καθήκοντα για τηδιαχείριση μεταβολών, στην άμεση κοινοποίηση πληροφοριών για τον έλεγχο της άτυπης επικοινωνίας και στη μέθοδο «προτύπων συμπεριφοράς» για την επιχειρησιακή εκπαίδευση.Οι κυριότεροι δε γενικοί τρόποι αντιμετώπισης των επικοινωνιακών προβλημάτων είναι:σαφείς και λεπτομερείς οδηγίες, παρουσία στελεχών στους χώρους εργασίας, χρήση απλήςκαι κατανοητής γλώσσας και συμφωνία λόγων με έργα.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FLORAKIS%20IOANNHS.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.